jeep safari

• marleneke1980

Jef Dockx Schreef:

——————————————————-

> Ik dacht dat je in Africa moest zijn voor een

> Safari.:D

Ja idd, wat zie je zoal voor dieren tijdens de safari? Op de foto's zie ik alleen een ezel. Of gaat het voornamelijk om de omgeving? Ook leuk.

• Luus33

Ja, het gaat voornamelijk om de omgeving en iets te zien van de binnenlanden.

Natuurlijk zie je dan ook wel wat dieren zoals schapen, kri-kri, ezels en gieren…

Ik heb 15 jaar geleden een jeepsafari op Kreta gedaan waarbij je idd om beurten zelf mocht rijden. Dat was echt top!

Alleen herken ik de verhalen hierboven wel; heb destijds ook een jeep (versnellingsbak)

aan gort gereden. Was verder geen probleem, de kapotte jeep lieten ze gewoon staan en de mensen werden over de andere jeeps verdeeld.

Tip: als je een jeepsafari wil gaan doen moet je wel een beetje avontuurlijk ingesteld zijn.

Gr, Luus

• Jef Dockx

@Luus

Schapen zie je in ieder geval en ook geiten, al dan niet met gele oorlabels. Een geit zonder oorlabel is niet per definitie een Kri-Kri.

Om een Kri-Kri te zien moet je in het Samaria natuurpark zijn ( de witte bergen dus) , en ik denk niet dat je met een jeep in de kloof mag rjden,laat staan dat je er door geraakt.

De wilde geiten dragen geen labels maar ze worden wel gemerkt aan oor of oren , door de locale herders. Dit merkteken verschilt van gebied tot gebied , de gebieden zijn vastgelegd per dorp of herdergemeenschap. Dit is ook de reden waarom je tijdens een wandeling in de bergen overal omheiningen tegenkomt die opgetrokken zijn uit metalen betonbewapeningsmatten of ander omheiningsmateriaal. Die omheiningen zijn van tijd ook een dodelijke val voor de geiten die van het ene weidegebied naar het ander willen springen. Als ze pech hebben blijft een van de achterste poten in de binddraad hangen en komt die poot klem te zitten, zoals in een strop ( zie derde foto). Ik ben er zo een paar kadavers tegen gekomen die er al een tijdje in hingen , een idyllisch zicht is het spijtig genoeg niet.Ik heb een paar foto's die getrokken zijn in oktober 2011 op de grenslijn van de weidegebieden van Kamares en Vorizia.

• iendrachtOilsjt

ok, Jef, mooie foto's, maar wat is je statement ?

• Jef Dockx

iendrachtOilsjt Schreef:

——————————————————-

> ok, Jef, mooie foto's, maar wat is je statement ?

Luus schreef “ Natuurlijk zie je dan ook wel wat dieren zoals schapen, kri-kri, ezels en gieren… ”

Het is gewoon een reactie op het feit dat een wilde geit zonder oorlabels geen Kri-Kri is.

En dat de wilde geiten gemerkt worden is geen fabeltje, dat heeft mijn buurman in Kamares mij uitgelegd.

Hij is herder dus mag ik aannemen dat hij weet waarover hij spreekt.

• Luus33

Okee, wist ik niet… Bedankt voor de uitleg!

Niettemin zie je met een jeepsafari plaatsen en dingen die je normaal niet gauw ziet.

Ik zeg dus: DOEN!

Gr, Luus