Hoe kun je narcotica medicijnen veilig Griekenland invoeren?

• Marianna

Binnenkort willen we een weekje naar Kreta op vakantie, maar je komt geen land binnen als je narcotica medicijnen gebruikt, zoals in mijn geval morfine. Weet iemand hoe je dit veilig en verantwoord mee kunt nemen? Ik snap iets van een dokters verklaring, maar voor bv Kroatië moet dit document vertaald worden en gelegaliseert. Ik heb het consulaat proberen te bereiken maar kon geen contact email adres vinden. Alvast bedankt voor het meedenken!

• Maria

http://www.reisverzekeringblog.nl/met-medicijnen-op-reis-waar-moet-je-op-letten

Deze al gelezen? Aangezien Griekenland een Schengenland is ……….

• John-D

Hoi Marianna,

Je moet als je opiaten meeneemt een schengenverklaring hebben.

Als je google schengenverklaring-farmatec in toetst krijg je het formulier dat moet je in laten vullen door de huisarts en opsturen naar Farmatec in den haag.

Dat formulier krijg je weer terug met een stempel.

Heb je verder nog vragen dan stuur mij maar een prive mail.

mvrg John.

• marleneke1980

Hallo,

Ik moet voor mijn Ritalin ook een verklaring hebben. Een Schengenverklaring zoals eerder vernoemd. Deze moet schriftelijk ingevuld worden door de patient en de arts. Dan moet hij opgestuurd worden naar Farmatec. Hou rekening met een verwerkingstijd van 4 weken. Een Schengenverklaring is 30 dagen geldig. Voor meer informatie zie www.farmatec.nl