Vanuit Sissie excursies zonder auto

• Annieta

Als ik een tip mag geven,probeer met de auto naar Plaka te gaan,je komt door Elounda(met prachtige uitzichten)ook de moeite waard.

Als je in Plaka op de boot stapt naar Spinalonga,kost je dat 8 euro(inplaats van rond de veertig euro)en je kan zolang rondkijken als je wilt.

Dat is dan zonder gids,maar lees thuis vast de site van Victor Zorbas,heel veel info!!ik denk dat het voor je dochtertje niet leuk is om rond te lopen en te wachten tot de gids klaar is met zijn verhaal.

Bovendien hoorde ik in ons hotel van mensen die Spinalonga hadden geboekt vanuit Agios,dat ze maar twintig minuten op het eiland konden zijn.De gids die bijzonder vriendelijk was,had zo,n uitgebreid verhaal,dat de tijd zeer beperkt was op Spinalonga.Dus eigenlijk 40 euro betaald voor de busreis,en een super lang verhaal,en weinig Spinalonga.

Een aanrader is ook het boek van Victoria Hislop,en de titel;Het Eiland.(over Spinalonga)

heel veel plezier!

• Arthur

@Zonnetje dit is een kaik, zeewaardig en veilig ook voor kleine kinderen.

• Irini22

En deze vaart heel fijn met een toffe schipper (tu) :)-D

• Zonnetjessss

Ok thnx! Ik begrijp Arthur dat jij de schipper bent van deze kaik? Je verhuurt deze ook voor vaartochten?

• Zonnetjessss

Wil jullie trouwens allemaal bedanken dat jullie zo hulpvaardig zijn! Als dit een idee geeft van hoe de mensen op Kreta zijn dan weet ik zeker dat wij een hele fijne vakantie zullen hebben!

• Arthur

Ik heb je een PB gestuurd met wat gegevens die niet op het prikbord thuis horen.

grz Arthur

• Irini22

Dat weet ik wel zeker (tu)

• louisevlieg@telfort.nl

Hai Zonnetjessss,

Sissi is leuk en niet zo massaal vol met touristen. Wij zijn 5 jaar geleden daar geweest. We hadden wel een huurauto genomen, maar zagen ook geregeld bussen rijden dus dat is geen probleem denk ik. Spinalonga met Victor MOET je doen!! Victor gaat niet mee op het eiland en vanaf de haven kan je volgens mij al vanaf 16 euro mee. Je bent niet verplicht om een uitgebreide tour te nemen. Ik ga in september weer en ik ga zeker weer met Victor deze tour maken! Dit heeft zoveel indruk op mij gemaakt. Zelfs mijn toen 9 jarig dochtertje was er vol van! De opgravingen bij Malia zijn ook heel leuk en het strand wat daar vlak bij ligt is een prima strand. Niet te druk. het strand in Sissi stelt niet veel voor! Welk hotel ga je? Kreta heeft een heleboel vriendelijke mensen. Je zal versteld staan van hun hartelijkheid! Ik kijk alweer uit naar september!

• Annieta

Hallo Louise,

Mocht je naar Spanalonga gaan,moet je eerst even goed informeren of Victor nog gaat?Twee jaar geleden was zijn kantoortje(voor boekingen)er nog,maar nu niet meer.Ik heb ergens gelezen of gehoord dat je hem evt kan vinden in een kleine taverne in de omgeving van de kerk van Elounda.Als je daar rond vraagt zal er zeker iemand zijn die hem weet te vinden.Wij gaan,als we gaan vanuit Plaka( 8 euro)en verder op eigen gelegenheid.

veel plezier in september.

ps.Idd Kretenzers zijn super vriendelijke mensen!

• Kees

Victor Zorbas doet alleen nog maar privé tours die te boeken zijn via zijn eigen website.

Minimale deelname 4 personen en de kosten zijn geloof ik 35 euro per persoon voor een hele dag met een vol programma

Voor een volledige beschrijving zie zijn eigen website Persoonlijke site van Victor zorbas

Groet uit een winderig Kreta