Vanuit Sissie excursies zonder auto

• Zonnetjessss

In juli ga ik samen met mijn dochtertje( 4) op vakantie naar Sissi. Is het te doen om vanuit Sissi zonder auto toch excursies te doen en heeft iemand nog suggesties? Ezelopvang, waterpark wil ik sowieso graag heen, maar wil graag wat meer zien van het eiland.

Alvast bedankt

• Wilma

Beste Zonnetjess,

Ik heb gegoogles voor je ..voor eventuele busverbindingen vanaf Sissi.. Maar kon hierover helemaal niets vinden…of die pagina's die ik vond zijn verlopen) Er zijn wel busverbindingen vanaf Malia.. (maar ja, dan moet je daar eerst via een Taxi daar naartoe)

Ik hoop voor je dat andere mensen die ooit in Sissi verbleven hier verder over kunnen vertellen waar de busopstap eventueel is..

Over exursies vanuit Sissi .. hierover kon ik totaal ook niets vinden.. tja eventueel een Jeepsafari, maar dat is niet om te doen met zo'n kleine hummeltje van 4 jaar!

Er zal waarschijnlijk wel als exursie wel een boottochtje te boeken zijn ..Ik heb die bootjes wel gezien (toen wij daar een paar keer even waren)

Als je alleen maar afhankelijk bent van het openbare vervoer , zonder een auto te huren .zal het een hele toer worden om iets van het Eiiand te kunnen zien…

Ik hoop van harte voor je dat andere mensen die daar in de buurt wonen OF daar geweest zijn je over het openbare vervoer eventueel verdere tips kunnen gaan geven!

Veel succes hierbij…

• SophiaBreda

Fijn om te lezen dat je naar de ezelopvang gaat :)

• Xander - Moderator

Hier is de website van de busmaatschappij (KTEL), er staat alleen een beetje weinig op voor Sissi.

(KLIK).

Het beste kan je naar de bushalte lopen, en daar even kijken voor de vertrektijden, want voor zover ik weet rijden er wel degelijke regelmatig bussen van en naar Sissi.

• egbert

Misschien kan je op je vakantie-adres in Sissi een gaste tegenkomen die wel een huurauto heeft en met wie je een afspraak kunt maken om samen een dagje op pad te gaan.

De kosten delen en met een goede afspraak (tijd,dag en waarheen) maken moet dit toch lukken.

• suzanne sissi

Hoi Zonnetjessss,

De bus komt maar 2x per dag in Sissi, op 9 uur sochtends vertrekt er een naar Heraklion en naar Agios Nikolaos. Dat zijn op zich wel mooie tijden toch om aan een excursie te beginnen? (en dan aan het eind van de middag weer terug).

Bij de vele toeristenbureautjes (vaak ook autoverhuurbedrijven) kun je een ticket met transfer kopen om naar het waterpark te gaan.

Daar hebben ze ook een overzicht van alles wat zij voor je kunnen regelen (met transfer).

Fijne vakantie!

Suzanne

• Arthur

Heb hier nog wat busverbindingen voor je, kun je tot Agios Nikolaos of Heraklion en natuurlijk de plaatsen ertussen.

De bus vertrekt van Sissi naar Heraklion om 09.00uur en gaat om 14.45 weer terug.

Deze kant van Sisi is ook leuk maar je moet toch overal weer overstappen op een andere bus om ergens te komen (bijv het grote waterpark)

Wat makkelijker is en meer te zien (volgens mij;)), pak van Sisi om 09.00uur de bus naar Agios Nikolaos wandel heerlijk door Agios, pak een terrasje, of ga met mij mee op de kaik (gratis) of bezoek Spinalonga vanuit Agios, Elounda of Plaka (bij de laatste 2 moet je weer de bus nemen) de bus gaat dan om 17.30 uur van het busstation weer terug naar Sisi. (wel even op het busstation als je aankomt controleren of de tijden nog kloppen, deze worden soms aangepast)

wil je nog meer weten vraag het gerust, niet via je PB maar gewoon hier zodat iedereen er wat aan heeft.

grz Arthur

ps @Suzanne, ik zag jou bericht net te laat, goede tips trouwens.

• Annieta

Precies,wij nemen iedere keer dat wij op Kreta zijn mensen mee zonder vervoer(auto)wel altijd hotelgasten.

Of er nu twee of vier mensen in de auto zitten,we rijden toch!

Goede afspraken maken,en geen vuiltje aan de lucht.

We hebben op deze manier al menig leuk contact gekregen,dus …..iedereen blij!!

• Zonnetjessss

Wat ontzettend fijn dat jullie zo met me meedenken, bedankt!!

Ben in in elk geval alweer aardig stuk op weg geholpen; inderdaad eens kijken of het mogelijk is om via sharing met andere mensen mee te kunnen. En een dag Agios Nikolaos met een bezoek aan Spinalonga moet met de bus lukken, overigens wat is een kaik? Maar voor excursies zoals de ezelopvang en om meer van het eiland te zien zou ik dan het beste een auto kunnen huren voor een paar dagen begrijp ik? We zijn er 12 dagen en 12 dagen alleen maar Sissi en zwembad vind ik zonde van de vakantie en van zo'n mooi eiland. Nog meer ideeen en suggesties zijn welkom ;)

• Xander - Moderator

Kaïk:

Eenvoudige en relatief kleine gemotoriseerde (vissers)boot waarmee in de Griekse wateren wordt gevaren.