Mirtos en Xerakambos

• JOLAVI

Hello Kreta-lovers,

We gaan dit jaar, eind augustus, het zuid-oosten van ons geliefd eiland bezoeken met een huurauto ! We hebben 2 studio's gehuurd : eentje in Mirtos en eentje in Xerakambos. We maken het liefst van al Griekse schotels zelf klaar…mijn vraag : gaan we de nodige producten vinden in de lokale winkeltjes ? We willen de Kretenzers nl steunen in deze moelijke tijden ! Weet er iemand of er in deze dorpen een apotheek/dokter aanwezig is?

Hartelijk bedankt voor een antwoord !

• Ruud11

Kan alleen over Mirtos praten omdat ik daar het grootste deel van het jaar woon. In de twee supermarktjes is vrijwel alles te krijgen wat je nodig hebt voor de dagelijkse boodschappen. En zit in Mirtos wel een dokter, maar alleen op vrijdagmiddag (dacht ik). Een apotheek is er niet maar daarvan zijn er talloze in de op 15 km gelegen grote stad Ierapetra. Kwatiertje rijden dus geen probleem als je een huurauto hebt.

O ja, er is geen pinautomaat in Mirtos. Ook daarvoor moet je naar Ierapetra.

Veel plezier!

• egbert

Xerókambos is eigenlijk geen dorp maar meer een verzameling van pensions en appartementen,die verspreid staan bij de mooie en rustige strandjes van Xerókambos.Voor een apotheek kan je op de route van Mírtos naar Xerókambos veel apotheken vinden.Te beginnen in “ons” Ierápetra zo'n 20,vervolgens in Makriyalós,Koutsourás,Goudourás en tenslotte Zíros,het laatste dorpje vóór Xerókambos.Behalve in Ierápetra kan je in ieder geval in Makriyalós terecht om te pinnen.In Xerókambos is wel een bescheiden supermarkt aanwezig voor de gasten van de pensions en appartementen.

De route ná Ierápetra is schitterend met de vele kleine baaien en strandjes.Bij Goudourás gaat de route via een prachtige nieuwe weg omhoog richting Zíros en op het laatste vrij vlakke stuk naar Xerókambos verandert het landschap in een ook prachtig maar droog en dor landschap.

Omdat ik zowel Mírtos als Xerókambos ken denk ik dat je een afwisselende combinatie in je vakantie hebt gekozen.Fijne vakantie.

• adonis 27

Halo Jolavi,

In beide dorpen is geen apotheek.

In Mirtos was altijd wel een soort dokterspost in de buurt van het kerkje.

Je moet hiervoor naar Ierapetra.

In de minimarkets zijn alle locale produkten te vinden,

Veel plezier !!!!!