Weet iemand hoe de prijzen zijn in de reastaurants en winkels zijn ze veel duurde geeworden in verband met de crisis?
De winkelprijzen weet ik niet zo goed meer. Wat ik moet hebben koop ik toch wel, en dus let ik niet zo goed op. Ik ga voor de bulkinkopen meestal naar de Lidl. Alle versproducten koop ik plaatselijk.
Die versproducten zijn duurder dan bij de Lidl, maar ik ga niet naar Kreta om daar bij de Lidl bijvoorbeeld geïmporteerde Nederlandse tomaten te kopen. Er gaat ook niets boven een brood dat nog warm is van de bakkerij in het dorp, of kakelverse eitjes bij de kleine plaatselijke supermarkt (ze rapen de eitjes iedere dag op hun eigen kippenweide).
Daarnaast vind ik het superleuk om 's ochtends om 8 uur door het dorp te lopen en de boodschappen te doen en dat rondje af te sluiten met een frappeetje op een terras.
Het is me opgevallen dat in april / mei de prijzen in de taverna's en op de terrasjes gelijk waren aan vorig jaar. Hoe dat straks in het hoogseizoen zal zijn weet ik uiteraard niet, maar dat zien we over een paar weken wel.
Hier in Kalyves en volgens mij ook in andere dorpen op de Apokoronas zijn de prijzen in de taverna's en terrasjes gewoon hetzelfde als in de wintermaanden.
2,50 halve liter mythos, 2,00 glas ouzo, 2,50 halve liter dorpswijn. Dus aardige prijzen.
Chania en Rethymnon geen idee maar daar is het altijd al duurder dan in de kleine plaatsjes.
Ivonne, Kalyves
We gaan naar Asteri schijnt ergens in de bergen te liggen.
We hebben werkelijk geen idee waar we terecht komen maar juist daarom hebben we er zo ontzettend veel zin in.
Voor ons geen massa toerisme maar lekker vakantiehuis met zwembad en een huurauto zodat we toch iets van het prachtige Kreta kunnen zien.
Ik zou zeggen Jassas op de ouzootjes en al het andere lekkers!
Dan heb je toch echt niet goed gekeken de prijs van levensonderhoud ligt meer als 20 a 25 procent hoger vorig jaar.
Dat de tavernes niet duurder zijn is gezichtsbedrog deze hebben vaak de grote van de maaltijden drastisch verkleind om zodoende toch een goede marge te bereiken.
drankjes verschillen per taverne cq gemeente maar zijn ook gestegen.
De benzine is juist de laatste drie weken met meer als 15 cent gezakt was hier in de regio gemiddeld 1,84 tot 1,89 euro is nu gemiddeld 1,68 euro per liter.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?