Agia Galini

• nathalie

Nog een paar dagen en dan is het zo ver! Twee weken naar Agia Galini… Via de zoekfunctie op dit prikbord heb ik al wat goede tips over stranden, markten en de Imbroskloof opgeschreven. Kunnen jullie mij nog wat advies geven over leuke restaurantjes, andere kloven en bezienswaardigheden? We hebben twee weken een auto tot onze beschikking waarmee we vooral het zuiden en westen van Kreta willen verkennen. In 2011 hebben we met name het noorden en oosten bezocht. We hebben wat boekjes aangeschaft en kunnen onze weg altijd wat vinden, maar ik heb vorig jaar ook erg leuke tips via dit prikbord gehad.

Alvast bedankt!!!!

• Wilma

Hallo Nathalie, ik denk als je deze link naar de geschiedenis van Agia Galini bekijkt dat er nog maar weinig aan toe te voegen is ;)

Daar staan al vele tips in van de afgelopen jaren …

Misschien komen er alsnog wat tips voor je bij ….

Heel veel plezier !!

http://kreta.startpagina.nl/prikbord/search.php?1144,search=Agia+Galini,author=,page=1,match_type=ALL,match_dates=0,match_forum=1144,match_threads=0

• chris

http://www.discoveronfoot.com/

Hier vind je veel info over kloven op kreta

• nathalie

Bedankt voor de tips!

• Wat Blief

Voor als je nog niet weg bent:

- Preveli strand + klooster

- Imbroskloof, niet flauw alleen naar onderen lopen (als je ECHT wilt wandelen doe je 'm heen en terug, wel onderaan beginnen)

- Rouvaskloof bij Zaros. Auto bij meertje van Zaros neerzetten, naar monastry lopen, vervolgens Rouvaskloof. Bij picknick lunchen en dan terug.

- Eventueel 1 overnachting in Zaros bij Studio Keramos (google) voor 35 euro per kamer. Eten bij Vegara in Zaros (eten wat de pot schaft, lekkerrrrr) en

's ochtends een mega ontbijt bij Studio Keramos. Je krijgt een lunchbox mee, waar je de hele dag nog mee zoet bent :-)

- indien geschiedenis je boeit, opgravingen bij Festos (Phaestos) en Gortys (Gortyna).

• nathalie

Leuk Wat Blief, daar gaan we zeker wat aan hebben!! En als het niet té heet is, dan lopen we de Imbroskloof zeker heen en weer. De Rouvaskloof hebben we vorig jaar al gedaan, echt prachtig. We werden toen bij de picknick door een groep Grieken uitgenodigd om mee te eten, zó gastvrij en gezellig :)

• coko55

Probeer restaurant Apanema bij Ariadne eens. Moeder kookt daar iedere dag een heerlijk traditioneel Grieks gerecht, maar je kunt ook van de kaart bestellen.

We hebben er diverse malen heerlijk gegeten en voor zeer schappelijke prijzen. Vader verzorgt na afloop de raki. Echt een aanrader!

ps. op donderdag gesloten

• thomas

Mocht je onderweg van of naar Heraklion via Zaros kunnen of willen reizen, dan kan ik je daar precies in het centrum van harte restaurant Vegara aanraden. Ik wist niet wat me overkwam toen ik daar at, maar ik heb er urenlang fantastisch zitten te eten. Ieder dag zijn er weer heel andere gerechten waar je in 4-5 gangen van alles wat in overvloed krijgt. Eigenlijk heb je weinig te kiezen maar kan je aanraden om het over je heen te laten komen en je te laten verrassen. Kent iemand overigens dit restaurant en weet iemand hoe de eigenaresse ook alweer heet?

• Liis

Beste Thomas,

de eigenaresse van Taverne Vegera in Zaros is Vivi Kalaitzaki. Ze heeft ook een website www.vegetarian.gr.

Vriendelijke groeten

• thomas

Ja! Dank je. Ga haar een paar foto's sturen. Het is een bijzondere plek!