excursies met 2 kinderen

• info@verbumatt.be

Hallo allemaal,

Wij gaan eerstdaags 2 weken naar Kreta, naar hotel chrissi amoudia in anissaras bij cheronissos samen met onze kids van 7 en 4 jaar oud.

We hebben een weekje een huurauto geboekt en willen wat excursies met hun doen, leuke stadjes, natuur (grotten, gebergte, meren enz..) mooie stranden…

Kunnen jullie ons aub. wat tips geven.

Dank je wel.

Fam. Snyers uit Lummen Belgie

• Arthur

@kees jou buurt, geef deze mensen eens wat tips.

• John ter Beek

1-Denk eens aan de grot van Milatos. Leuke wandeling er naar toe. Is ongeveer 20 minuten rijden vanaf Hersonisos.

2-Een mooi strand is het stand bij Malia. Richting Sisi en dan zie je het bord Archeologisch Site Palace of Malia daarin rijden en na 2 km prachtig zandstrand.

3-Dagje naar Agios Nicolaos en dan met de boot naar Spinalonga het Melaatse eiland.

4- Dag met Jeepsafari van Kreta 4 wd uit Hersonisos.

• Kees

Ja een jeepsafari is aan te raden 4 maal een eurootje of 60 is rond de 240 euro huur je bijna twee weken een kleine auto voor

• Judith

Prima tips maar met twee kleine kinderen zal ik toch zeer zeker de jeepsafari NIET doen.

Lasitthi hoogvlakte en een bezoek aan de grot van Zeus is ook een aanrader.

Kinderen zijn erg gefascineerd door die grot hebben we gemerkt.

Veel plezier op Kreta!!

Judith

• hilly

Hoi,

Starbeach, heeft ook een familiepark , is misschien niet echt een excursie maar wel genieten als ze het leuk vinden.

fijne vakantie.

• egbert

Voor een kort uitstapje is Lychnostatis aan te raden,een buitenmuseum over het Kretenzer leven hoe de mensen vroeger woonden en werkten.Vanaf het hotel naar de grote weg,daar linksaf door Chersónissos en aan het eind daarvan is Lychnostatis via de ventweg te herkennen aan de natuurgetrouwe molen.Het foldertje aan de ingang van het museum is ook in het Nederlands.Toen wij enkele jaren met onze kleinkinderen van toen 8 en 5 in hotel Chrissi Amoudia waren was Lychnostatis een leuke afwisseling en ook voor kinderen interessant.Overigens is Chrissi Amoudia de kleinkinderen prima bevallen.Zelf zijn wij met hen naar Ierápetra gegaan waar wij wonen om daar de boot naar het prachtige eiland Chrissi te gaan.Boot vertrekt uit Ierápetra om 10 en om 11 uur en terug in Ierápetra om 5 uur.Zeker ook de moeite waard maar met deze zomerwarmte van nu ruim 30 graden voor kinderen eigenlijk te ver rijden vanaf Anissaras (1 uur).Het is wel een schitterende rit via Ágios Nikolaos.De grot voorbij Milatos vonden onze kleinkinderen ook spannend en op de terugweg konden ze zich aan het strand van lekker uitleven.

• info@verbumatt.be

allemaal heel erg bedankt voor de talrijke tips.

ik heb ze één voor één genoteerd en ga ze zeker gebruiken..

heb gisteren zelf nog wat op het net opgezocht en heb er zelf nog 3 maar weet niet of die kwa afstand haalbaar zijn:

1. vai palmenstrand

2. chania met haven

3. previli strand met markt in heraklion en kournas meer

alvast bedankt voor jullie antwoord

groetjes

• Xander - Moderator

Kounas meer is ongeveer een uur en 3 kwartier rijden, Chania is vanaf Kournas ongeveer 3 kwartier verder. Een stevige trip dus.

• Arthur

Vai is mijn inziens niet de moeite waard om zo ver te rijden ongeveer 135 km enkele reis, je zit dus 5 uur in de auto voor een palmenstrand, dan raad ik aan rij tot Agios Nikolaos en pak daar de boot naar Spinalonga, zorg wel voor genoeg te drinken en smeer de kinderen goed in, zelfs in de schaduw verbranden ze.Dan kun je nog even naar Kritsa de kleedjes bekijken die de vrouwtjes haken.

Mooie stranden vind je genoeg in Anissaras, ik had al iemand gevraagd die al 5 jaar daar in de buurt woont om wat tips te geven maar er komt weinig antwoord.

grz Arthur