Het weer half oktober

• Lisjuh

Kan iemand iets zinnigs zeggen over het weer half oktober op Kreta? Zonnig en temperatuur?

• Annieta

Hallo Lisjuh,

Wij waren een paar jaar geleden begin okt op Kreta,en hadden buitengewoon heerlijk weer.

Dagen met echt hoge temperaturen.

Maar ja,het weer laat zich niet sturen,is altijd een beetje afwachten uiteindelijk.

• ber&leen

Hoi

Ik ben al een paar keer in Oktober geweest en heb 1 maal regen gehad .

Je heb grote kans dat het er redelijk is 23 tot 25 grade

Afz ber

• Lisjuh

Ja, die temp had ik al gelezen. Warm genoeg dus. :-) Is het nog wel leuk in oktober? Zijn er nog genoeg dingen open?

• Annieta

Ik moet zeggen dat het een stuk rustiger is,dan bv september.Nu vinden wij dat geen probleem.

En er ging,en was het 1 en ander wel dicht,maar voor ons ook weer genoeg open.

Het ligt er denk ik ook een beetje aan waar je naar op zoek bent.

Vorig jaar(Wij waren toen in sept)bleven de restaurantjes ed langer open,maar het zal ook misschien aan de plek liggen waar je bent.Wij zaten in de omgeving van Chersonissos.

• Lisjuh

Ik heb het idee om voor 2 weken een camper te huren en dan rond te rijden.

• Kees

Het weer in Oktober kan nog heel mooi zijn maar ook kan de regen met bakken uit de hemel vallen.

Ik woon hier en afgelopen Oktober was het weer erg slecht met korte periodes van beter weer.

Voorspellen word ook hier steeds lastiger en een voorspelling baseren op voorgaande jaren ook want ook hier is het klimaat aan het veranderen.

De afgelopen winter hier op Kreta (half oktober tot half maart)is zelden zo koud en nat geweest als dit jaar.

Wat betreft de voorzieningen, als je in de laatste twee weken van Oktober naar Kreta komt dan zal je bemerken dat 80 tot 90 procent van de op toeristen gerichte handel dus tavernes shops bars enz enz dicht zijn.

• Lisjuh

Bedankt voor alle informatie, ik ga er nog eens over nadenken of het wel voor ons de juiste bestemming is in deze periode.

• Arthur

Wat betreft de openingstijden, in de grote plaatsen (zoals Agios Nikolaos) is alles gewoon 100% open tot eind oktober.

• Xander - Moderator

Wij zijn een aantal keren in oktober op Kreta geweest (niet vorig jaar), en doorgaans altijd mooi weer gehad.

Soms 's avonds een trui aan, overdag altijd prima en zon.

Vrijwel alles was nog open. Wel een stuk rustiger dan in de zomer natuurlijk.