vissen

• iberghmans@home.nl

Hallo, wij gaan 4 juni naar kreta (piskopiano)

Voor ons is dit de eerste keer ( zijn erg benieuwd naar de vriendelijke mensen die er schijnen te wonen!)

Zelf gooi ik graag een hengeltje uit, maar nu lees ik op het forum dat er maar weinig te vissen valt.

Graag wil ik vissen in haventjes en vanaf strand/rotskust, maar er schijnt weinig tot geen vis rond te zwemmen.

Ook wil ik enkele malen met een boot mee de zee op.

Als ik zo de berichten hoor, kan ik maar beter mijn hengelgerei thuis laten. ( wat ik erg jammer zou vinden! )

Ik ben blij met alle informatie !!

Groeten Loek

• Kees

Hallo Loek

Er valt echt niet heel veel te vissen vanuit de kustlijn en boten die vistochten organiseren zijn er niet en nauwelijks, wel zijn er boten die mensen meenemen het water op maar die doen dat veelal illegaal en als er wat gebeurd ben je de klos.

In de wintertijd lopen wij veel op het strand hier en er staan regelmatig enkele vissers te vissen ze vangen zeldzaam vis.

Het is nog wel mogelijk om als snorkelaar met een harpoen wat te vangen als je wat verder de kust uit zwemt maar dat brengt risico's met zich mee en he tis een hele kunst om met een harpoen vis re vangen.

Piskopiano is een leuk dorpje komen er regelmatig we wonen er vlakbij aan de kust.

Mocht je wat meer tips en of info willen over deze regio en zijn mogelijkheden vraag maar als ik de antwoorden weet krijg je ze.

Fijne vakantie toegewenst

• Arthur

Je kunt je inschuifbare hengeltje meenemen en het proberen, momenteel zit er inderdaad weinig vis, ik zelf ga regelmatig met mijn kaik het water op en vang bijna niks, als je besluit te vissen doe je dat hier met 3 haken en een lood van 50 gram dat op de bodem zakt, aan de haken doe garnalen, al je met 10 haken vist op niet te diep water maak je een bol van brood met een beetje kaas erin daar draai je de haken omheen.

veel succes

ps. of je gaat eens met mij mee, wat ook illegaal is omdat je een visvergunning moet hebben, maar dan gebruik je de mijne.