Minder toeristen naar Kreta ?

• G & M

Is het bij iemand bekend of er veel minder toeristen naar Kreta gaan.

Het viel me nammelijk op dat onze vlucht van 8 juni eerst een tussen stop heeft op Heraklion

en dan door gaat naar Chania dit gebeurd ons voor het eerst naar Kreta.

• Xander - Moderator

Volkomen nieuw voor mij dat dezelfde vlucht zowel HER als CHQ aandoet !

Moet wel zeggen dat ik 3 weken geleden op de heenreis naar Kreta met Thomas Cook via Lesbos, en op de terugweg met Jetair via Rhodos ben gevlogen. Vorige jaren waren dat ook directe vluchten.

• lucy f

Nu in Nieuwsuur, minder toeristen naar GR helaas.

• Daan

Niet zo verwonderlijk.

Vakantie zou ontspanning moeten zijn en dat is momenteel niet het geval in Griekenland.

Ben net terug van een weekje Kos. Alles is nog duurder geworden en de restaurant-proppers zijn behoorlijk geirriteerd wanneer je niet wilt eten/drinken en voorbij loopt.

Voorlopig heb ik het gehad met mijn geld wegbrengen naar de Grieken.

En dan de supermarktjes : Die waren al duur, maar is nu schandalig duur. Bijvoorbeeld 2.50 voor een pak melk.

• G & M

Dit is een vlucht met Transavia vond dit ook erg vreemd vandaar mijn vraag

• info@villaadonis.nl

Heel veel minder toeristen! En niet alleen naar Kreta, maar naar heel Griekenland.

Voor ons vakantiehuis hebben we heel veel minder reserveringen (en is het te hopen dat we er een klein beetje aan over houden, anders is iedereen aan het werk geweest en is er geen geld over om de nodige reparaties en vervangingen uit te voeren…).

Vorige maand werd aangegeven dat het om 19% minder reserveringen ging. Vandaag is het cijfer van 13% naar buiten gekomen. Rond deze tijd waren er vorig jaar 265.000 reizen geboekt naar Griekenland en nu is dit 35.000 minder.

Het feit dat het cijfer bijtrekt is wat mij betreft ook erg herkenbaar. De hele maand mei hebben we voor ons vakantiehuis met lastminutes kunnen invullen.

• G & M

Die berichten over Kreta heb ik nog niet gehoord hier maar de mensen kennende daar denk ik dat dit wel mee valt op Kreta.

• info@villaadonis.nl

Er zijn meerdere maatschappijen die met tussenstops werken. Of Transavia het in het verleden voor Kreta al deed kan ik me niet zo goed herinneren. Ik weet dat de vluchten op Preveza (ook Transavia) al bijna 20 jaar op de heen- of op de terugvlucht een stop maken in Zakynthos.

• Daan

Klopt. Wanneer er weinig toeristen zijn, komt er een tussenlanding : Of op de heenreis of op de terugreis.

En daar gaat veel extra tijd inzitten.

• Maria

Kun je nagaan wat dat pak melk betekent op een Grieks salaris.