Onrust

• W.

Hoe staan de inwoners van Kreta momenteel tegenover de ramkoers die er nu door Griekenland en de rest van Europa tegen elkaar gevaren wordt?

• Henk

Voor alle duidelijkheid, er bestaat niet zoiets als een ‘ramkoers’.

In politieke zin worden oplossingen gezocht die binnen Europa zullen bijdragen aan het herstel van onze gezamenlijke economieën. Dat daar uitdagingen liggen dat is zeker, maar het betitelen van economische zaken met dit soort uitspraken getuigt niet van enig inzicht.

Het zoeken naar sensatie en het losweken van verkeerd gestuurde onderbuikgevoelens kan je beter zoeken op andere fora. De doelstelling van dit forum is; valide informatie verstrekken over Kreta.

Henk

• W.

De Grieken hebben massaal gestemd op anti Europa partijen , die ondertussen steeds sterker worden en bij de waarschijnlijke nieuwe verkiezingen nog beter uit de bus gaan komen. Deze partijen wensen zich niet aan de afspraken met Europa te houden en Barosso heeft daarop gezegd dat Griekenland in dat geval dan maar uit de Euro moet stappen. Het zoeken naar een oplossing is dus zo goed als opgegegeven en nu gaat het hard tegen hard : een ramkoers dus. Dit is realiteit en heeft niks met de afgezaagde en in aanmerking komende voor meest irritante en verkeerd gebruikte uitdrukking “onderbuikgevoelens” te maken.

• adonis 27

Ik ben het er helemaal mee eens, de maat is vol.

Als je niet aan de spelregels wilt houden die binnen de club gelden moet je uitstappen.

Dit geldt voor iedereen.

Wat mij betreft is het exit voor Griekenland, ze hebben de kans gehad maar niet genomen.

Het is jammer maar helaas.

Het vakantieplezier zal er niet minder om worden,

• Martine Prest

Op Kreta is nog voor het grootste gedeelte gestemd op PAKOS: Kijk hier maar….

• hanscop

Wat wil je nu eigenlijk weten en waarom? Verklaar je nader a.j.b.

• W.

Mijn vraag leek me duidelijk maar er werd alweer gelijk geprobeerd een heel andere discussie van te maken door een zeer eenzijdig geinformeerd persoon ( of iemand die al lang de ontwikkelingen maar half/half volgt).

Ik wil gewoon weten of de Kretenzers zich omwille van de toeristen neutraal houden, of dat je toch al merkt dat ook hier de nationalistische gevoelens duidelijk worden. Of heerst er op de eilanden echt nog een pro -Europese houding en is het extreem links en extreem rechts dat de verkiezingen won de “schuld” van het vasteland ? Niemand kan na de verkiezingsuitslag nog ontkennen dat de Grieken, die altijd zo trots waren op hun EU lidmaatschap ,veranderd zijn.

• Xander - Moderator

Wat ik er vorige week op Kreta van heb gemerkt is dat er in hun gedrag jegens toeristen niets is veranderd. Nog steeds even gastvrij en vriendelijk als altijd.

• G & M

Ik denk dat Xander het juiste antwoord geeft op de vraag.

• W.

Gelukkig maar, want de gastvriendelijkheid is voor ons altijd een van de hoofdredenen geweest om al jarenlang op de Griekse eilanden onze vakanties door te brengen.