Wie weet er..?

• Xander - Moderator

@ Wilma

Dat park met zwembad en eetgelegenheid is deels van Corrissia hotelgroep. Deels, omdat het zwembad zelf een openbaar zwembad van de gemeente is.

Corrissia exploiteert het park er omheen, maar het is vrij toegankelijk voor iedereen. Ze suggereren dat het allemaal van de hotelgroep is, maar dat is dus niet zo.

Feriniki zit aan de andere kant van het dorp. Als je langs het benzinestation richting strand rijdt, kom je op het eerste kruispunt een stelletje acco's tegen. Die zijn allemaal van Feriniki. Als je dan schuin rechts richting strand verder rijdt. kom je een stukje verder aan de linkerkant nog wat gebouwen tegen van Feriniki. Ze zijn heel groot in het dorp als gevolg van een aantal overnames van andere acco's.

• Vakantiemann

Dank voor alle reacties! Dit had ik niet zo snel verwacht.

Eligas ziet er erg fraai uit met al die bloemen en heeft inderdaad een ideale ligging! Dat is goed te zien op hun site. Ze zijn inderdaad goedkoop als ik het afzet tegen wat ik al zoal zag :) En als het dan nog goed wordt schoongehouden…:)o Meer hoeven we niet, want je bent toch meer buiten dan binnen.

Als ik op de rest van de beschrijving e.d. afga wil ik al bijna gaan boeken haha, maar m'n vrouw wil nog even wachten of de vliegprijzen gaan zakken.

Na een paar slechte ervaringen met vliegarangementen zoeken we het liever zelf uit. Is ook wel zo leuk en dan heb je niet te maken met overboeking e.d.

Een persoonlijk contact leggen kan zo z'n voordelen hebben. Wat we ook een paar keer deden was meerijden tegen een vergoeding met een bus van Arke enzo, die naar de plaats ging waar we heen moesten. Dat kostte een paar tientjes, dus dat zal daar ook wel loslopen. Voor de terugweg regelden we altijd wat met degene waar we logeerden. Verder kozen we bewust voor deze regio, maar dank voor de info Arthur!

Dank ook aan Bauke. Mooie site met veel info.(tu) En het filmpje is ook leuk. Al moet je niet teveel naar die hotels kijken, maar dat is persoonlijk natuurlijk en heeft niet onze voorkeur dus.

• Wilma

@Vakantieman, ik weet niet hoelang je daar naartoe wilt gaan… 1 week of 2 weken?… Qua vliegtuigtikkets is/ blijft dat vaak even duur.. en hoe dichter je bij de datum komt .. hoe duurder de tickets gaan worden (tenminste…dat was onze ervaring bij easyJet … naar Engeland toe een aantal jaren terug ) en ik denk dat het bij Transavia en /of Arke hetzelfde zal zijn ,,,,het zal er niet goedkoper op worden ..door te wachten .. en voor een klein beetje erbij .. ca 300 huur erbij ..zit je er dan wel lekker een hele week langer :)

Maar ik neem aan dat je daar al ervaring mee heeft .. aangezien jullie vroegere reiservaringen ;)

• info@villaadonis.nl

Ligt er een beetje aan in welke periode je gaat en met welke maatschappij, Wilma.

Easyjet werkt inderdaad doorzichtig en prijzen worden veelal hoger naarmate de datum dichterbij komt.

Echter, het seizoen op Kreta (en in Griekenland in het algemeen) gaat niet zo heel erg goed. We merken het zelf ook… Ik heb de laatste weken veel tickets uitgezocht voor gasten die lastminute boekten en voor hen hele leuke prijzen kunnen aanbieden. Er is nog niemand geweest die meer dan € 200,- per ticket heeft betaald (zowel naar Chania als Heraklion en ook in het hoogseizoen). Het kost wat tijd en moeite maar het loont!

Erg leuk dat Vakantiemann zo goed op weg geholpen wordt. Zo kunnen we met veel mensen en kennis elkaar prima helpen. Heel mooi!

Groetjes, Monique

• Wilma

@ Monique, Het is Idd leuk als mensen vragen hebben hun dan te kunnen helpen ! Ikzelf heb nu door de vraag van Vakantieman óók veel opgestoken ;)

Wijzelf zijn eigenlijk alleen maar via reis organisatie's naaar Kreta toegegaan…. maar als je naar Georgioupoli toe wilt gaan kan je het beter zelf gaan regelen heb/had ik al bekeken , dan kom je in veel leukere (knussere) appartementjes terecht en niet zo ver weg van het centrum… Wie weet later..

Maar nu eerst gaan we over 5 dagen voor 14dgn lekker naar Lesbos toe .(:D hopelijk zijn die regenwolken die er nu hangen verdwenen als we aankomen ..

• Baukje Vrij

Misschien een tip: vorig jaar kwam onze zoon naar ons toe met een hele goedkope pakketreis (149 euro) en hij heeft netjes tegen de hostess gezegd dat hij geen gebruik wilde maken van de accomodatie en is lekker bij ons geweest. Maar dan moet je vaak wel vandaag beslissen en morgen vliegen en dat is niet voor iedereen te doen.

• Vakantiemann

Omdat ik met een specifieke vraag zat heb ik gisteren een mailtje naar Eligas gestuurd. Vrij snel al kreeg ik een heldere reactie, wat op zich niet zo opmerkelijk is. Wel opmerkelijk vond ik het dat het in het Nederlands was.

Omdat ik wou weten hoe dat in elkaar zit mailde ik nog maar een keer. Nu blijkt dat degene die me mailde Nederlander is die de mail voor Eligas verzorgd. Hij komt al sinds 1983 op Kreta en sinds 2002 bij Eligas. Wel handig in dit geval, te meer omdat mijn Engels niet al te goed is, laat staan mijn Grieks ;-)

• Wilma

@Vakantieman, het is idd handig dat je door een ,,tussenpersoon ,,Nederlands antwoord krijgt. die ook nog eens 30 jaar ervaring met .Georgioupolis heeft ;).. Leuk om dat te weten! Helpt deze persoon ook bij het eventueel boeken van een app. in Eligas ?

Hebben jullie nu al een keuze kunen maken?… Als je voor Eligas hebt gekozen zou het leuk zijn om later hierover je ervaringen erover te vertellen…en natuurlijk ook eventueel over een ander app in Georgioupolis!! als je daar voor gekozen hebt

vr gr

• Vakantiemann

Zover ik heb begrepen regelt tussenpersoon de boekingen die via email binnenkomen Wilma.

Zoals het er nu naar uitziet wordt onze vakantie vervroegd naar eind juli, dus het hoogseizoen. Qua drukte schijnt het daar gelukkig mee te vallen en loop je er niet over comazuipende jongeren. (tu) Daar was ik even bang voor.

Op zo'n moment is het heel handig een “ouwe rot” die bekend is met de situatie daar om raad te kunnen vragen:)

Eigenlijk hebben we al besloten om bij Eligas te gaan boeken, maar we willen eerst zekerheid over de exacte data.

Met “potlood” is er al wel een optie genomen op een studio, dus het zal wel goedkomen. Ik heb er iig vertrouwen in!

Als ik het goed heb ga jij vandaag op pad naar Lesbos… B) Wat doe ik niet goed denk ik met een lichte vorm van jaloezie ::o

Veel plezier daar!

• Vakantiemann

o.a. @ Wilma.

Sorry dat ik nu pas reageer, we zijn alweer een tijdje terug.

Mijn reactie kan kort zijn: het was helemaal fijn en het voldeed precies aan onze verwachtingen.

De kamer is simpel, maar daar ben je toch weinig. De familie is heel vriendelijk en dringt zich niet op. Zelfs niet als je een Raki afslaat omdat je moe bent.

De kamer werd ook goed schoon gehouden door Thalia en of haar dochter(s).

Ze spreekt redelijk Duits en een beetje Engels.

Als er iets is waar je niet direct uitkomt is dat no problem ;-)

In de straat, of anders wel om de hoek spreek je iemand aan, of je gaat een winkeltje in en je wordt overal vriendelijk te woord gestaan.

Niet een keer hebben we de indruk gehad dat we scheef werden aangekeken i.v.m. de crisis.

Verder was het goed toeven op het plein en natuurlijk op het strand. We gingen uiteindelijk toch vrij veel naar Kalivaki Beach omdat dat lekker beschut ligt tegen de wind. Via een binnendoor weg langs de haven is dat goed bereikbaar.

Voor wie er ook van simpel, betaalbaar, rustig en vooral leuk houdt zou ik zeggen: Klik hier eens.