blackberry simkaart in griekenland

• franca b

hoi

Is er een mogelijkheid dat je een simkaart in griekenland in je blackberry doet?

mijn dochter gaat voor 4.5 maand werken in kreta en wil dan graag haar abbo van ned. bevriezen en daar een simkaart erin doen zodat ze wel op wiffi kan en evt kan sms.

graag tips

• Xander - Moderator

Ja hoor, geen enkel probleem. Dat doe ik ook altijd. Weliswaar niet met een Blackberry, maar dat maakt niets uit.

De enige voorwaarde is dat in je dochters Blackberry simlockvrij moet zijn. Kan je zo testen door in haar telefoontje een simkaart van een andere provider te stoppen. Werkt de telefoon dan normaal, dan kan je er ook een Griekse simkaart in doen. Werkt de telefoon dan niet, dan zit er een simlock op, en kan ze er dus geen Griekse simkaart instoppen.

Ook dan is er geen al te groot probleem, die simlock kan je er af laten halen door je provider wanneer de telefoon meer dan 1 jaar oud is, ofwel je loopt bij een GSM onderdelen winkeltje binnen. Die halen de simlock er zo af voor een paar euro. Je vindt zo'n winkeltje door even te googlelen op ‘Blackberry simlockvrij maken’, en dan je woonplaats (of de dichtstbijzijnde stad als je in een dorp woont) er achter zetten.

• John ter Beek

Simlock vrij maken kan ook goedkoper op diverse adressen in Nederland. Kijk op Markplaats N.L

Ik heb zelf vorig jaar in Lelystad voor 3 toestellen dit geregeld. Veel goedkoper als bij de provider.

• Xander - Moderator

@John

Dat bedoel ik dus met een GSM onderdelen winkeltje, ze verkopen vaak hoesjes, houders, oortjes, accu's, dat soort spul. Soms doen ze ook reparaties.

Zij doen het unlocken voor een paar euro. Prijs is afhankelijk van merk en type telefoon.