bus chania naar chersonissos

  • franca b

    Hallo,

    Even een vraag als je om 16.15 uur land heb je dan nog de mogelijkheid om met de bus vanuit luchthaven naar Chania te gaan en vandaaruit naar Chersonissos?

    Ik heb ergens gelezen dat vanaf vliegveld er wel een bus gaat naar Chania maar erg onreglmatig, klopt dit?

    en kan je dan nog vandaaruit met de bus naar Chersonissos? de reis duurt ongeveer 3 uur als ik me niet vergis.

    hoor het graag,

    gr Franca

  • Wilma

    Hallo Franca ,

    Even een tegenvraag….waarom land je per séé op Chania en niet gewoon simpel op Herakilon als je uiteindelijk in Chersonissos moet zijn ;)

    Dat was vele keren makkelijker en dichterbij geweest en het had je heel veel tijd gescheeld ;) (en ook veel geld) wat niet opweegt tegenover een eventueel goedkopere vliegticket

    Van Chania naar Chersonissos is ongeveer 175 km = idd ca. dikke 3 uur…

    Ik denk dat je NU een paar keer (ca 3x) met die bus moet gaan overstappen…. en de reis zal daardoor veel langer gaan duren dan de geplande tijd van 3 uur die jij gedacht had ,,,

    Op het tijdstip dat jij landt. 16.15 kan je beter een hotel ivoor 1 nacht in Chania gaan huren en dan de volgende dag verder gaan reizen ! of (als,het niet anders kan ) vanaf Herakilon een taxi! naar Chersonissos!

    Deze site van de bussen is van 2011 http://www.cretetravel.com/Bus_schedules/Chania_Rethymno.htm…

    2012 kon ik niet vinden…het zal wel ca gelijk zijn..

    Naar mijn weten(en eigen ervaring) in de buurt van Chania … gaan die bussen wel redelijk op tijd.!

    Misschien heeft hier iemand anders nog een andere mening en ervaring hierover?

  • Xander - Moderator

    Kijk HIER eens.

  • Dimitraki

    Hoi Franca,

    Volgens de schemas is het mogelijk, maar het is wel een strakke planning en een vermoeiende reis (lijkt mij).

    Op de site van de luchthaven Chania zie je de vertrektijden van de bussen naar Chania. ( http://www.chania-airport.com/transportation.html ) Er gaat een bus om 16:50 uur. Een half uur later (17:20) ben je dan in Chania.

    Hier kun je de bus pakken naar Heraklion om 17:30. Je komt dan aan om 20:15. (zie: http://bus-service-crete-ktel.com/timetabledet.php?line=1&lg=2 )

    In Heraklion kun je de bus nemen naar Chersosissos om 20:45. Je komt daar dan aan rond 21:30. (zie http://bus-service-crete-ktel.com/timetabledet.php?line=13&lg=2 ).

    Wanneer je echter de bus op de luchthaven niet haalt gaat er pas twee uur later weer een bus,. Je zal dan stranden in Heraklion om dat daar om 21:45 de laatste bus naar chersonissos gaat. Die haal je niet. Verder worden de tijden op de schemas soms niet striks nageleefd of komt er vertraging waardoor je plan alsnog mislukt.

    Je zou ook kunnen overwegen om te overnachten in Chania. Het is een hele mooie stad waar je 's avons leuk kunt wandelen in de winkelstraatjes en de haven en heerlijk kunt eten. (mijn favoriete stad op Kreta !)

    Als je een rijbewijs hebt zou je een auto kunnen huren, die je op de luchthaven ophaalt en in chersosissos in kunt leveren. Er zijn huurbedrijven die deze service bieden. Met de auto is het ongeveer drie uur rijden en de wegen zijn er goed tussen Chania en Chersonissos. Het is één lange weg dus je zult niet verdwalen !

    Ik ben benieuwd wat je zal kiezen !

    Groeten,

    Dimitraki

  • Xander - Moderator

    Een ‘one way’ auto huren voor slechts één avond: dat zal je de absolute hoofdprijs kosten. Net zoals een taxi over deze afstand overigens, die zal over de 200 euro gaan schat ik. Huurauto zeker ook denk ik.

    Dan is een overnachting in een goedkoop hotelletje in Chania zeker goedkoper als het met de bus niet meer lukt.

  • franca b

    Hoi wilma,

    We hebben er inderdaad voor gekozen om een goedkope reis vian rayenair te boeken. Echter eerst zouden we om 11 uur aankomen dus dan hadden we ruim de tijd om nog die afstand te maken.

    Nu is echter de tijd veranderd en kon ik wel restitutie aanvragen. Alleen weet ik niet of het dan ook voor de terug reis is dat je dan dus het hele bedrag terug krijgt. (Nu zitten we dus in een vlucht die nu 200 euro ook nog gekoper is op de site nu!!!) Dus baal heel erg! Liefst zou ik dus die hele reis restitutie willen. Omdat we maar 5 dagen gaan valt eigenlijk die eerste dag nu al heel eind weg.

    Had al wel gekeken wat huren auto kost voor 5 dagen want langer blijven we niet en dit was 125 euro….. alleen las ik dat het rijden op Kreta niet echt handig is. Heb wel ervaring in Mallorca en fuertaventura met auto rijden.

    Denk dat de bus die dag niet meer gaat lukken in elk geval tot Chersonissos.

    Als je aankomt in Chania kan je dan makkelijk voor 2 personen ergens bij kamer vrij bv overnachten? we gaan 8 juni.

  • thomas

    Mocht je te laat zijn om de aansluiting in Chania te missen.

    Heb vorig jaar vanaf vliegveld taxi genomen. Volgens mij was het € 16,-.

    Ook een optie om nog op tijd de bus chania-heraklion te nemen.

  • Wilma

    franca b Schreef:

    ——————————————————-

    > Hoi wilma,

    > We hebben er inderdaad voor gekozen om een

    > goedkope reis vian rayenair te boeken. Echter

    > eerst zouden we om 11 uur aankomen dus dan hadden

    > we ruim de tijd om nog die afstand te maken.

    > Nu is echter de tijd veranderd en kon ik wel

    > restitutie aanvragen. Alleen weet ik niet of het

    > dan ook voor de terug reis is dat je dan dus het

    > hele bedrag terug krijgt. (Nu zitten we dus in een

    > vlucht die nu 200 euro ook nog gekoper is op de

    > site nu!!!) Dus baal heel erg! Liefst zou ik dus

    > die hele reis restitutie willen. Omdat we maar 5

    > dagen gaan valt eigenlijk die eerste dag nu al

    > heel eind weg.

    >

    > Had al wel gekeken wat huren auto kost voor 5

    > dagen want langer blijven we niet en dit was 125

    > euro….. alleen las ik dat het rijden op Kreta

    > niet echt handig is. Heb wel ervaring in Mallorca

    > en fuertaventura met auto rijden.

    >

    > Denk dat de bus die dag niet meer gaat lukken in

    > elk geval tot Chersonissos.

    >

    > Als je aankomt in Chania kan je dan makkelijk voor

    > 2 personen ergens bij kamer vrij bv overnachten?

    > we gaan 8 juni.

    Hallo Franca,

    Zo te lezen kom je nu voor het eerst op Kreta, klopt dat??….Jammer dat je niet even eerder info hebt gevraagd op deze site voordat je een vlucht ging boeken want er zijn hiet best wel veel mensen die je advies hierover hadden kunnen geven!

    Je gaat maar voor 5 dagen lees ik…dat is al niet veel! en eigenlijk mis je daarvan al 2 dagen , want je mooet ook weer terug ;) en dan hou je eigenlijk maar 3 dagen over!!

    Heb je in Chersonissos. ook al een app of hotel geboekt? ( en betaald??) anders is er in de buurt van Chania en omstreken ook veel te huur voor die paar dagen! dat is een mooi alternatief Je zal daar geen spijt van krijgen!..Het is daar nl veel gezelliger en vooral mooier dan Chersonissos.

    En daarover kunnen andere mensen je eventueel over inlichten :)

    De autowegen op Kreta zijn wel zéér goed te begaan !! net als op Mallorca hihi , zolang je maar op de autoweg blijft rijden …

    Het lijkt mij als je restitutie kon aanvragen. via Rayenair het ook gelijk is voor de terugreis is!!Even bellen daarover!

    Gewoon doen en dan alsnog een andere eventuele (lastminut) reis gaan boeken!

    8 Juni….is nu nog zoveel weg.. Je hebt hierin nog alle tijden zat!! en er zijn nog vele kamers te huur in die tijdstip!

    Vr Gr

  • John ter Beek

    Mogelijk nog twee alternatieven als je nog van Ryan air af kan komen.

    Aegean vanaf Dusseldorf

    over Athene daar overstappen naar Heraklion

    Price summary

    Total: € 270.59

    Adult x1€ 196.00

    Tax€ 70.59Service fee€ 4.00

    Total: € 270.59

    Your Itinerary

    Fri 8 Jun 2012

    Your selection:

    A3541 - A3714

    Wed 13 Jun 2012

    Your selection:

    A3301 - A3540

    Of Jetair rechtstreeks van af Luik

    Luik (LGG) - Heraklion / Griekenland (apr-okt) (HER)

    woe, 6 jun 12 V: 13:30 A: 18:10

    Jetairfly JAF3241 Euro 119,99

    ( basis 111,99 + luchthaventaks 8,00 )

    Laatste kans! Nog 6 tickets aan € 119,99 !

    Voor elke reservering via Jetairfly.com hanteren wij administratiekosten van € 15 per dossier.

    Totaal Heen : x 1 = 119,99

    Terug

    Heraklion / Griekenland (apr-okt) (HER) - Luik (LGG)

    woe,13 jun 12 V: 18:30 A: 23:05

    Jetairfly JAF3242 * Euro 128,99

    ( basis 116,94 + luchthaventaks 12,05 )

    * met tussenlanding op Rhodos (RHO)

    Laatste kans! Nog 6 tickets aan € 128,99 !

    Voor elke reservering via Jetairfly.com hanteren wij administratiekosten van € 15 per dossier.

    Totaal Terug : x 1 = 128,99

    Totale prijs : 248,98

    Luchthaventaksen voor baby's zijn niet in de prijs inbegrepen.

  • kriti

    Als je 5 dagen gaat waarom blijf je niet in Chania of omgeving? Prachtige stad, één van de mooiste van Griekenland. En prachtige uitstapjes te maken, naar bijv. mooie stranden, Elafonissi, Falassarna en mocht je nog een dag actief willen zijn zou je zelfs nog een kloof kunnen lopen, Samaria, Agia Irini of Imbros bijvoorbeeld. Net buiten Chania heb je diverse plaatsen met zandstranden zoals bijv. Agia Marina of Platanias (levendig, maar geen Hollandse kolonie zoals je in Chersonissos aantreft).

    Misschien ben ik bevooroordeeld omdat ik op West Kreta woon… maar naar Chersonissos zou nog niet gratis naar toe willen :-D