Ruimtebagage kopen bij Transavia

• cretaboy

Een kennis van me heeft gisteren een vlucht geboekt bij Transavia naar Heraklion. Dit doet ze, net als wij, al meer dan 20 jaar. Tot haar verbazing moest ze bij het boeken ruimtebagage reserveren !! Kosten € 10 voor 15 Kg en natuurlijk € 10 voor de terugvlucht, wel 1 stuks handbagage gratis tot max 10 Kg.

Is dit weer een streek van Transavia ? Weet iemand uit ervaring dit ? Dit betekend dus dat de prijs van een retourticket minimaal met € 20 is verhoogd buiten de prijsverhoging van het nieuwe seizoen.

Wij vliegen dit jaar voor het eerst met Corendon………daar hebben ze (gelukkig) nog gratis 20 Kg ruimtebagage en 5 Kg handbagage !!

• Wilma

Vorig jaar maakte wij voor het eerst mee dat je maar 1 stuks handbagage P.P mee mocht nemen in de cabine!! …het presiese gewicht ben ik nu ff kwijt ik dacht totaal c.a tot 10 g kg. p.p…. en dat is eigenlijk best wel véé!! l als handbaggage..

De goede moeten nu onder de slechte lijden!!…want er waren veel mensen bij die gigantische hoeveelheden meer meenamen in hun handbagage om <

• greece67

Dit is vanaf april 2011 ingevoerd. Geldt alleen indien je een los vliegticket boekt. Bij ruimbagage betaal je extra en je mag 10 kilo handbagage meenemen (1 stuk). Bij een pakketreis mag je 20 kilo ruimbagage meenemen en 1 stuk handbagage van 5 kilo.

• Annieta

Wij hebben een reis voor 10 pers geboekt,en betalen niets bij,bij transavia.

Handbage;10kg per pers,en 20 kg in het ruim.

Dit is wel een pakketreis.

Ik dacht dat wij ook bij moesten betalen,maar dat bleek alleen om losse tickets te gaan.

En daarmee wil dat dus zeggen dat je goed moet kijken,of de losse tickets,plus transfers,plus evt parkeren nog wel zo voordelig zijn.

En we gaan altijd naar een kleinschalig hotel,griekse eigenaar,en hij wil een bepaald bedrag van de organisatie,zodat hij verzekerd is van datgene hij wil hebben.

• cretaboy

Ok alle bedankt voor de uitleg.

• Dimi3

Hoiud er rekening mee dat er in Nederland steeds strenger gecontroleerd wordt op overgewicht. Een kilo teveel = betalen!

• W.

We moesten twee jaar geleden al 10 euro betalen omdat omdat onze handbagage een kilo te zwaar was. We hebben toen ons lunchpakket maar genuttigd en ons toen opnieuw gemeld. Ronduit belachelijk want na de veiligheidscontrole kan ik in de winkels kopen wat ik wil en dat gaat gewoon mee aan boord.

• Ruud11

Er is nog een beperkende maatregel bij Transavia, merkte ik vorige week: je mag weliswaar 10 kg handbagage meenemen, maar dat mag slechts één stuk zijn dat ook nog aan bepaalde afmetingen moet voldoen. Dus niet een rugzakje met vijf kilo en een aparte laptoptas met toebehoren van 4 kilo. Die moeten in één pakket.

• Wilma

Dat klopt @Ruud…dat was vorig jaar ook al zo.

Hier staan de richtlijnen in:

http://www.transavia.com/hv/main/service?id=bagagerichtlijnen