'Speciale' plekjes en tips voor huwelijksreis

• pascoa341

Over twee weken gaan we op huwelijksreis naar Kreta. Eigenlijk wilden we naar tropische oorden, maar aangezien mijn partner zwanger is gaat dat niet door en hebben we Kreta als vakantiebestemming uitgekozen (ook niet verkeerd :-). Voor deze vakantie ben ik nu eigenlijk op zoek naar wat speciale plekjes die niet direct in de reisgids staan maar wel erg mooi en/or authentiek zijn. Hebben jullie persoonlijke favorieten die prefect zouden zijn voor een huwelijksreis? We zijn alletewee sterk voor duurzame vakanties dus als er eco-dingen te doen zijn zou dat helemaal leuk zijn. Accommodatie is al geregeld, 5 dagen nabij Heraklion (Katalagari) en 5 dagen nabij Rethymnon. Ik hop dat jullie iets weten!

• Wilma

Over Eco-dingen weet ik niets te vermelden, behalve dat je met een leuk klein auto'tje die weinig benzine gebruikt goed door de bergen heen kan rijden :)

Een mooie route is om vanaf Rethymnon. recht naar beneden naar Plakias in het het Zuiden toe te gaan ..= c.a . 40 min..

Vlak voor Plakias kom je dan door de Kotsyfóu-kloof …. = héél mooi om te zien ! .daarna richting Prevelli Klooster en /of palmenstrand en daarna weer via Spili weer terug naar Rethymnon…ca 30 min .. Dat is op 1 dag heel goed en relaxt te doen !!

Tja wat versta je nu over een ,,perfect ,,favorieten die prefect zouden zijn voor een huwelijksreis?? …

Deze plaatsen staan dan weer wel in de reisgids maar is zekers de moeite waard! en deze trip kan ook heel Romantisch zijn :)

• Wilma

Sorry voor deze 2e reaktie(die er net als de eerste er dubbel op stond) ik heb het er maar even afgehaald ..er was blijkbaar een storing ….

• thomas

Wat dat betreft is het denk ik jammer dat je de accommodatie vooraf al geboekt hebt. Ik zou je nl aanraden om weg te blijven van de noordkust.

Zelf ben ik gevoelig voor teveel mensen op een kluitje en plekken met veel tourisme. Ik ben nu zo'n 7 keer op Kreta geweest en vind het, als je weg gaat bij die noordkust, over het algemeen toch mooi en authentiek. Een huurauto erbij is dan wel een aanrader.

Ik ben zelf ook erg eko minded maar Kreta voelt voor mij van nature al veel meer eko. Er is veel natuur, alles is kleinschaliger.

Echt Eko (met stempel) heb ik niet veel ontdekt op Kreta. Het enige waar ik ontdekt heb is:

http://www.milia.gr/EN/

Als je van rust houdt een fantastische plek midden in de bergen.

Fijne huwelijksreis en veel gelukt!

• kriti

En in de buurt van Rethymnon nog wat activiteiten:

• kriti

en dan nu mét link: ecotourism

• chris

Ik zie dat Milia al genoemd is. Een fantastische plek!

• Xander - Moderator

@ Thomas

Ze gaan al over twee weken. Dan is er in Rethymnon niets aan de hand. Het toeristenseizoen moet nog beginnen, en dus is het er nog lekker relaxed. Sterker nog, wanneer je in dit jaargetijde naar de zuidkust gaat zal je zien dat er nog helemaal niets te doen is in een heleboel dorpen. Veel, het meeste zelfs denk ik, is dan nog dicht.

In Rethymnon zal ook nog wel het een en ander gesloten zijn, maar omdat het stadje het hele jaar doordraait (35K bewoners + universiteit), is er meer dan genoeg te doen.

Rethymnon is dus, gegeven het jaargetijde, juist een hele goede keuze.

• Marian123

Een fantastische plek is ook dit: http://www.taverna-drimos.gr/

Naast de Agios Antionios-kloof, die kun je ook gewoon in (al is het maar tot het kleine kerkje). Leuke rit er naartoe. Vlakbij de nieuwe dam in Amari, ook heel bekend. Super eten en helemaal niet duur. Kinderboerderij (oke, 1 koe, 1 ezel, 1 varken ;) ), een speeltuin. Gewoon een heel leuke omgeving voor een hele leuke dag. Op zondagmiddag is het er onwijs druk (hoezo crisis?), in het weekend is het er weer te rustig….ik zou een zaterdag plannen. Wij gaan regelmatig. Veel plezier alvast! Het is vanuit Rethymno ongeveer 30-40 minuten rijden maar echt de moeite waard. Vlakbij het dorp Patsos.

• Jef Dockx

Wilma Schreef:

——————————————————-

> Over Eco-dingen weet ik niets te vermelden,

> behalve dat je met een leuk klein auto'tje die

> weinig benzine gebruikt goed door de bergen heen

> kan rijden :)

> Een mooie route is om vanaf Rethymnon. recht

> naar beneden naar Plakias in het het Zuiden toe

> te gaan ..= c.a . 40 min..

> Vlak voor Plakias kom je dan door de

> Kotsyfóu-kloof …. = héél mooi om te zien !

> .daarna richting Prevelli Klooster en /of

> palmenstrand en daarna weer via Spili weer terug

> naar Rethymnon…ca 30 min .. Dat is op 1 dag

> heel goed en relaxt te doen !!

> Tja wat versta je nu over een ,,perfect

> ,,favorieten die prefect zouden zijn voor een

> huwelijksreis?? …

> Deze plaatsen staan dan weer wel in de reisgids

> maar is zekers de moeite waard! en deze trip kan

> ook heel Romantisch zijn :)

De vernoemde “Kotsyfóu-kloof ” is momenteel afgesloten voor alle verkeer wegens landverschuiving.

Mvg

Jef