Geef ze een kans!

• Bart

“All we are saying is give Greece a chance”

Als variatie op de beroemde protestsong van John Lennon. Het is de slogan onder een opmerkelijke advertentie die morgen in enkele dagbladen in Europa zal verschijnen.

De advertentie komt volgens een persbericht van “een collectief uit het Griekse bedrijfsleven”. In de tekst wordt opgesomd welke strenge bezuinigingsmaatregelen het land heeft genomen, en wat daar de gevolgen van zijn.

“De Grieken zijn vastbesloten om te hervormen, te herstellen en in de toekomst verder te groeien”, staat in de tekst. Daarom willen ze dat er een eind komt aan oneerlijke typeringen over miljoenen luie Grieken die geen belasting betalen.

Bron: NOS

• Annieta

Zet m eventueel op facebook ed!!En de betreffende song/filmpje staat op you tube.

Ik weet niet hoe ik dat hier op het pb moet krijgen.

• Wilma

http://www.youtube.com/watch?v=7ZHdHnQX3QI&feature=player_embedded

• W.

Jammer dat dit filmpje zo knullig gemaakt en saai is. Hier hadden ze toch veel meer mee kunnen doen om iets positiefs te laten zien.

• SophiaBreda

Zelfs de Telegraaf deed mee: http://www.telegraaf.nl/binnenland/11589714/___Geef_Griekenland_kans___.html

• John ter Beek

Mensen lui ???

Absoluut niet.

Echt vandaag ook weer.

Ik ben mijn hout voorraad Houtkachel voor 2012 en 2013 aan het aanvullen. Mijn leverancier een echte dorps Griek Kretenzer klaagde over zijn knieën. Hij kan er amper op staan is steeds met de olijven bomen bezig snoeien etc. Ze beginnen om 7 uur morgens.

Dan kan ik middags een aanhanger ophalen. 2 mtr lang 1,50 breed en hoog. Vol met olijfhout.

Vanavond ook nog even 150 ltr Raki naar Irapetra brengen vanuit Latsida vlak bij Neapoli tussen Malia en Agios Nikolaos.

En hij moet April weer geschoren gewassen gereed staan in het Hotel voor serveren en de toeristen het naar hun zin maken.

De man kan financieel en qua tijd gewoon geen tijd en geld vinden en het opereren van zijn knieën.

En dan nog wordt er gezegd de Grieken zijn lui ??

Deze man buffelt van 7 uur morgens tot 10 uur in de avond.

Morgen ook op zondag weer olijfbomen zagen.

• Annieta

Precies,en zo is dat!En zo kennen wij de meeste mensen ook.

Werken dat het niet mooi meer is.

Maar ja,een oordeel is snel gegeven,en gelukkig zijn er ook mensen die weten dat het ook anders inelkaar zit.