Busstation Chania

• Xander - Moderator

Ik heb net gelezen dat het busstation van Chania per 1 april wordt gesloten. Het wordt verplaatst naar Mournies, een dorp buiten Chania.

Er zal een pendeldienst van het oude naar het nieuwe busstation worden onderhouden.

Hoe de verbindingen vanaf het vliegveld naar het nieuwe busstation geregeld gaan worden weet ik (nog) niet.

Op de plaats van het oude busstation zal een winkelcentrum worden gebouwd (als ze daar geld voor hebben denk ik er dan maar bij).

• kriti

Hoi Xander, ben benieuwd waar je dat gelezen hebt! Haniotika Nea???

Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er een winkelcentrum gebouwd gaat worden. Weet niet of je weleens in Chania bent, maar er zijn heel veel winkels failliet gegaan helaas….

• Xander - Moderator

Ja, stond idd in de Haniotika Nea.

Ik moet het ook allemaal nog zien gebeuren met dat winkelcentrum(pje). Echter in de krant maakten ze geen enkel voorbehoud.

• Arthur

@Xander, ik las op het Duitse Forum (zal jij ook wel gelezen hebben) dat alleen het depot naar Mournies gaat en het busstation centraal blijft, lijkt mij ook sterk dat ze nu een winkelcentrum gaan bouwen, maar bij de Grieken weet je bijna niks zeker.

• Wilma

goh, ik kan het me bijna niet voorstellen..

Het is/was er altijd zo druk ..(vooral met heel veel toeristen natuurlijk ).en het is daar mooi gelegen net even buiten het centrum.,, en je zit vanaf daar zo in het centrum zelf ..waar al die toeristen heen gaan!

En ook een rare plek om daar een winkelcentrum te gaan plaatsen

Mournies legt toch wel een heel eind van de centrum af..

• Xander - Moderator

Arthur Schreef:

——————————————————-

> @Xander, ik las op het Duitse Forum (zal jij ook

> wel gelezen hebben) dat alleen het depot naar

> Mournies gaat en het busstation centraal blijft,

> lijkt mij ook sterk dat ze nu een winkelcentrum

> gaan bouwen, maar bij de Grieken weet je bijna

> niks zeker.

Ik zit het artikel te herlezen.

Het zou inderdaad kunnen zijn dat alleen de parkeerplaatsen (remise) en de werkplaatsen naar Mournies gaan.

Het is niet geheel duidelijk in het krantenartikel.

Ik zal er eens achteraan gaan !

• posslke

Hallo Arthur,

Die duitse website is dat: www.kreta-treff.de of is het nog een ander ?

Groetjes vanuit het natte Belgie

Edgard

• Xander - Moderator

@Polske

Neen, een ander forum.

De beheerder van dit forum staat niet toe namen en url's van andere fora te noemen.

• posslke

Ok, toch bedankt

• posslke

Bedankt Arthur,

In was al lid van beide sites

Groetjes

Edgard