Arendakloof en Sfakianokloof

• jan en carin

Twee weken geleden hebben we een van de kloven die op bovengenoemde site wordt genoemd, geprobeerd te lopen. Geprobeerd, want ver zijn we niet gekomen.

We hadden de Petreskloof uitgekozen, die vanaf de grote weg goed te zien is. Er loopt een pad, langs de beek, de kloof in. Na zo'n tweehonderd meter werd dit pad een smal spoor. Geen probleem, maar na nog zo'n honderd meter was van dat spoor niks meer over en stonden we in een dicht struikgewas waar zelfs geen schaap meer door heen kon. We hebben vanalles geprobeerd maar er was geen doorheen komen meer aan en restte ons niks anders dan terug te gaan.

Heeft iemand met andere kloven ook dergelijke ervaringen? Want het is natuurlijk wel handig als je dat vooraf weet.

• Berendw

Hallo Jan en Karin,

Een aantal jaren geleden ben ik er door deze kloof gelopen en toe was het al een heel gezoek.

Afgelopen winter is er erg veel regen en sneeuw geweest en zijn veel kloven veranderd, volgegroeid enz. Ik kan mij goed voorstellen dat de Petreskloof ook nog niet begaanbaar is. In het midden is er waarschijnlijk ook nog te veel water.

Jammer dat jullie net die kloof hadden uitgekozen. Wanneer jullie volgende keer deze kant op komen stuur dan gerust een mailtje en kan ik jullie wellicht wat meer advies geven.

Groeten uit Kreta,

Berend

www.discoveronfoot.com