Arendakloof en Sfakianokloof

• jan en carin

In de Volkskrant van afgelopen zaterdag stond een artikel over de Arendakloof en de Sfakianokloof. Heeft er iemand ervaring met deze kloven en hoe zijn de mogelijkheden om vanaf het eindpunt naar het beginpunt terug te gaan?

• kriti

Je vindt hier wat meer info over deze kloven (wel in het Engels). Voor zover ik weet is de Aradena een flinke klim en moet je geen hoogtevrees hebben.

Aradena kloof

en

Sfakiano kloof

• Berendw

Op mijn website www.discoveronfoot.com staat ook wat informatie over deze kloven. Beide zeer mooi en spectaculair. De Sfakianokloof wordt door heel weinig mensen gelopen. Een deel van deze kloof is ook in een wandelreis van SNP opgenomen. De Aradenakloof wordt ook in verschillende wandelgidsen beschreven (ook als variant in een rondwandeling).

Groeten vanuit Kreta!

Berend

• Berendw

hier nog even de juiste pagina:

Gorges of Crete

• Erickxa

Wow, wat een website zeg. Ik zat in dubio waar ik heen wilde gaan met de rugzak, maar nu is het wel duidelijk. En de info is perfect. Kan de ANWB nog wat van leren. Berend, heb je zelf die boeken gemaakt?

groet Erick

• kriti

Complimenten voor deze website. Heb 'm onder “my favourites” bewaard (tu)

• Berendw

Bedankt voor de complimenten. Aan de website wordt nog gewerkt en er komt nog een zelfde soort informatie over de bergen van Kreta als dat ik voor de kloven heb gemaakt…duurt nog ff.

De boekjes heb ik inderdaad zelf gemaakt in samenwerking met een vriend van mij die grafisch ontwerper is. Erg leuk om te doen en aan de eerste ideen voor het vierde boekje zijn er al..

gr Berend

• jan en carin

Vraag voor Berend:

Inderdaad, deze informatie is super! Is er in de serie “discover on foot” ook een boekje over de kloven?

De boekjes met wandelingen rond Vamos en Georgioupolis zijn ronduit geweldig. Ze hebben ons al op heel wat onverwachte plekjes gebracht en verscheidene wandelingen hebben we al meerdere keren gelopen. De beschrijvingen zijn erg goed. Soms over wegen en paadjes maar soms ook dwars door een veld. Maar altijd leuk.

• Berendw

Nee helaas, in deze serie is geen boekje over de kloven van Kreta. Er bestaat echter wel een boekje met alleen kloven. Ik heb net even gezocht op internet maar kon het zo snel niet vinden. Het is lokaal overal te koop in de toeristen winkeltjes. Het is nogal algemeen en heet zoiets als best hikes in Crete (weet het niet meer zeker). Ik zal binnenkort even in de winkel kijken en dan laat ik het je weten!

Groet, Berend

discoveronfoot

• Loes

Berend

Wat een fijne website !!!