Excursiemogelijkheden Agia Galini

• C@tharina

De Imbroskloof kun je ook heel goed op eigen gelegenheid doen. Je parkeert je auto aan het einde van de kloof en gaat dan met een taxi (illegale ;-)) naar boven naar de ingang van de kloof. De wandeling is in een paar uur te doen. Het is zo anders dan de Samariakloof. Natuurlijk, de Samariakloof is overweldigender dan de Imbroskloof, maar ook vele malen drukker. Toen wij in de Imbroskloof waren, zijn we meer geiten dan mensen tegengekomen.:D

• nathalie

Hoi Sharone,

Ik volg dit lijntje met veel plezier, we hebben namelijk net twee weken Agia Galini geboekt in juni!!!

Vorig jaar kon een verre reis niet doorgaan en hebben we “maar” voor een aanbieding naar Koutouloufari gekozen. In twee weken tijd zijn we helemaal verslingerd geraakt aan Kreta. Wij hebben heel erg veel plezier gehad met/van een huurauto en de nodige reis- en wandelboekjes. Een stuk vrijer, voordeliger en spannender dan groepsexcursies. Zwemspullen standaard achterin, dus altijd de mogelijkheid om ergens af te koelen :) Lekker lunchen bij tavernes onderweg en totaal geen haast.

Omdat Kreta zo groot is, willen we nu vanaf het Zuiden het eiland verder gaan “ontdekken”. Altijd fijn om via dit bordje extra tips te krijgen. Wij nemen de hele periode een huurauto via dezelfde (Griekse) maatschappij. Voordelig en goede service ter plekke. Mocht je daar meer informatie over willen, laat het maar even weten.

Wij vonden Matala trouwens helemaal super en de yoghurt met tijmhoning in Spili is onvergetelijk. Het dorpje is zelf ook leuk hoor, maar ik denk graag aan (Grieks) eten (:P)

Groetjes van

Nathalie

• Sharone

Bedankt voor de tips allemaal!

We zullen inderdaad het eiland zelf gaan ontdekken door een paar dagen een auto te huren. Ook vind ik het leuk om naar mooie strandjes in de omgeving te gaan.

Er zullen ook vast wel boottochtjes te regelen zijn vanuit het haventje.

Grappig Nathalie, ik heb vorig jaar in mei in een appartement in Chersonissos gezeten, waar het toen nog rustig was, en ben ook een paar avonden in Koutouloufari en Oud-Chersonissos wezen eten.

Hoop dit soort sfeertjes ook in het zuiden aan te treffen.

Naar welke accommodatie ga je in Agia Galini?

• Wilma

Hallo Agio Galini gangers,

Dit is ook een mooie route vanaf Agia galini, Zie link van (Google earth) :)

Vanaf Ag Galini naar Spili –dan richting Plakias Dan richting Preveli (klooster en het palmenstrand)

en weer via Spili terug…

Klik op het 3D knopje naast de routebeschrijving…en je rijdt er zo naar toe (:D

http://g.co/maps/2r8r5

• Arthur

@Sharone, vanuit Agios Nikolaos heb je wel leuke boottochtjes met een orginele kaik, @Gradus, @Posslke en (@Wilma,wilde wel maar kon niet, ze heeft hem wel nog tegoed) en nog veel anderen weten hoe leuk het is om vanuit een kaik foto's te maken, te zwemmen of te vissen vlak voor de kust.

• Wilma

@ Arthur, Daar hou ik je aan , hihi, ik ga dan niet zwemmen hoor maar mooie foto'tjes maken terwijl jij en Geer aan het vissen zijn :)-D die we dan sávonds op de Bbq neerleggen …

Wie weet in de toekomst..

• nathalie

@ Arthur, dat klinkt goed! Vorig jaar zijn we een paar keer in Agios Nikolaos geweest, erg leuk!

@ Sharone, wij zitten in het Areti hotel. Het zag er prima uit en de prijs was gunstig zodat we ter plekke wat meer te besteden hebben. Naar welk hotel gaan jullie?

• Sharone

Mooie route inderdaad Wilma, zeker onthouden!

En Agios Nikolaos is inderdaad erg leuk, ben er vorig jaar ook een dag geweest.

Nathalie, dat hotel ziet er mooi uit ja! Wij gaan naar appartementen Ariadne. Maar jij ga in juni zei je? Dan kan je naderhand mooi nog wat leuke dingen vertellen!;)

Is er in de omgeving ook een grotere supermarkt? Of gewoon de kleine lokale supermarktjes? (niks mis mee hoor!)

• greece67

@Sharone, wij gaan in juni naar Ariadne! Kan ik je ook vertellen hoe het daar is:)

groetjes Anoushka

• Sharone

Oh echt? Toevallig haha!

Ja ik ben erg benieuwd, maar lees er op internet goede reacties over dus ga er ook vanuit dat het prima is.