Vakantie's dit jaar

• skoster@ziggo.nl

Hoe zal het gaan lopen als Griekenland failliet gaat waar het nu wel een beetje op gaat lijken.Kunnen alle vakanties wel doorgang vinden,men zal dit geld toch hard nodig hebben.Gaan al vele jaren naar Griekenland en zouden het echt niet willen missen.Hebben de Nederlanders die b.v. in Kreta wonen enig idee of men zelf al rekening houd met invoering van ander geld .Ik schrijf dit omdat ik hoop dat er nog een andere oplossing komt.Zodat we Nog heel lang kunnen genieten van dit mooie en fijne land.

• elemi

ik zou zo denken dat er geen reizen geannuleerd gaan worden, het land zal toch ook weer opgebouwd moeten worden.

Ik neem aan dat ander geld geen probleem is, dat was het toch ook niet toen de drachme er nog was? Toen kwamen er ook toeristen of naar landen waar ze geen euro hebben gaan ook toeristen. Ik denk dat je gewoon kunt gaan.

• kriti

In het zeer onwaarschijnlijke geval dat Griekenland uit de euro zou gaan, is dat echt niet van de ene op de andere dag. De invoering van de euro ging toch ook niet ineens, daar was jaren van voorbereiding voor nodig (denk aan computersystemen aanpassen, pinautomaten, kassa's, e.d.). En niet te vergeten het drukken van bankbiljetten en het slaan van munten. En natuurlijk kunnen vakanties blijven doorgaan, toeristen zijn meer dan welkom, zeker in deze moeilijke tijden voor de Grieken.

• Annieta

En zo is het,wij gaan gewoon(al geboekt)met 10 personen.

Wij zijn gewoon blij dat we kunnen gaan,en zullen ons steentje bijdragen,al is het een druppel op een gloeiende plaat.Maar veel druppels……

Iedereen die het fijn vind om naar Griekenland te gaan…….GAAN!!!

• Irini22

Zo is dat. Wij gaan ook gewoon weer dit jaar. We zouden niet eens zonder een vakantie in Griekenland kunnen.B)

• koos post

helemaal mee eens. Wij gaan beslist van de zomer weer, al geboekt.

Ik zou Kreta en al die aardige Griekse mensen die we kennen te veel missen.

• Judith

En wij gaan ook gewoon weer. Zelfs afgelopen week de vakantie met een week verlengd.

Nog maar 16 weekjes en hupsakee naar Kreta toe!

Judith

• koos post

Lekker snel Judith. Hoe is het op Kreta eind mei, begin juni? Wij zitten aan de schoolvakanties vast.

• Annieta

Fijn te horen dat er mensen zijn die zich niet laten weerhouden!

Wij zijn een paar keer in mei geweest,en de eerste keer was het 2 dagen echt heeeeeeeeel koud,maar daarna buitengewoon.

Heerlijke temperaturen,en nog niet druk.

Juni weet ik niet,is onze eerste keer,we gaan in ieder geval altijd in september.

Als alles meezit dus dit jaar ook weer 2 x!

In ieder geval wens ik iedereen die gaat veel plezier en een heerlijke vakantie.

• thomas

Een bedrijf kan failliet gaan én verdwijnen, een land kan failliet gaan (maar niet echt) maar kan zeker niet verdwijnen. Het blijft bestaan en dat is maar goed ook, stel je voor! Daarin is failliet niet echt het goede woord bij een land,

Ik zou (als leek zijnde) zelf niet ver vooruit aan een grieks bedrijf geld betalen omdat het me onzeker lijkt wat er dan met het geld gaat gebeuren, Als je boekt via een Nederlandse reisorganisatie dan weet ik niet hoe zij omgaan met het geld, het lijkt me niet dat zij vooraf al hun hotels in griekenland betalen maar pas achteraf. Voor de zekerheid zou ik zeker boeken bij een ANVR organisatie, alhoewel daar misschien in de kleine lettertjes wel staat dat ze niet hoeven te betalen als een NL bedrijf failliet gaat door een failliet van een land….