fietshuur Rethymnon

  • rfdl

    Kun je ergens fietsen huren in Rethymnon,

    eventueel met een zitje voor kind achterop?

  • hendra@zeelandnet.nl

    Had je al antwoord op je vraag? Wij gaan ook die kant op met onze zoon van 11 maanden en willen graag de omgeving verkennen met de fiets

  • Marian123

    Met alle respect maar hier in Rethymno (woon er zelf al vele jaren en heb kleine kinderen) ga je echt niet fietsen en vooral niet met een kind achterop…. Huur dan een auto of ga met de bus.

    Veel plezier !

  • iendrachtOilsjt

    Idd, fietsen in Rethymnon is om problemen vragen, deze stad is in de laatste 15 jaar enorm gegroeid en barst ondertussen uit zijn voegen. Er verblijven is ten stelligste af te raden omwille van de verkeersdrukte. Ik persoonlijk hou het al 12 jaar op het zuiden, van west naar oost, maar zeker niet Rethymnon en/of Heraklion.

  • Xander - Moderator

    Rethymnon is een leuke stad. En zoals in veel steden is het verkeer er drukker dan buiten de stad. Laten we niet overdrijven door te stellen dat Rethymnon een uit zijn voegen gebarsten stad is. Het is nog steeds een provinciestadje.

    In de stad fietsen zou ik ook niet direct doen. Er zijn geen faciliteiten voor fietsers zoals fietspaden. De rijwijze van de Grieken is niet ingesteld op fietsers zoals in NL.

    Buiten de stad kan je leuk fietsen.

    Je moet daarvoor wel een zeer goede conditie hebben, want de wegen rondom Rethymnon zijn niet vlak.

  • iendrachtOilsjt

    Conclusie: NIET fietsen in Rethymnon dus.

  • hendra@zeelandnet.nl

    Haha. Dat is wel duidelijk. Dank je wel voor jullie reactie, dus lekker wandelen en relaxen op het strand en in het zwembad.

    Nog leuke tips voor Rethymnon?

  • Arthur

    En al zeker niet met 33 graden in de schaduw, in de zon fietsen is bijna zelfmoord met deze temperaturen, onze mountainbikes blijven de hete maanden ook lekker in de schuur.

    Hieronder het weer van 11.40u onze tijd, kijk vooral eens naar de temp van vannacht en vanmorgenvroeg.

    http://penteli.meteo.gr/stations/aghiosnikolaos/

    Dit is dan weer een van de meerdaagse verwachtingen.

    http://www.accuweather.com/nl/gr/aghios-nikolaos/185292/weather-forecast/185292

    En geloof me, dan ga je echt niet op de fiets

  • Xander - Moderator

    Ach, ik ken genoeg mensen die hier iedere dag 1 of 2 uur gaan fietsen in de bergen. Ze doen dat wel heel vroeg op de dag. Dan gaat het nog prima zeggen ze.

  • Arthur

    Dat zijn ook geen recreatie fietsers,deze jongens/meiden fietsen overal net als de hardlopers overal lopen. Dan heb je bij het normaal fietsen nog het verschil waar je vandaan komt, wij fietsen net zo makkelijk hier als in zuid L1mburg heuvel op en af.