excursies

• doornroosje111

Hallo,

In augustus ga ik voor het eerst naar Kreta, ik was ooit wel al in Rhodos.

In verschillende Afrikaanse landen waar ik met vakantie was, namen we al eens een niet-officiële gids, omdat het goedkoper is en omdat we op die manier op eigen tempo alles kunnen bezoeken. Hoe zit het in Kreta, is het betrouwbaar ?

We reizen met Jetair en komen dus uit België.

• Annieta

Hallo,

Het is maar wat je wilt,er is zoveel informatie te vinden over net zoveel mooie uitspajes op Kreta.

Waar ga je naar toe,en huur je een auto?En wat vind je leuk om te doen?

Als je in een hotel zit bv liggen er heel vaak mappen van allerlei bezienswaardigheden.(Haal je veel info uit)

Wij gaan nu 7 jaar naar Kreta,en doen eigenlijk alles op eigen houtje en dat is prima te doen.

Wel hebben wij daar iemand gevonden die met ons de bergen ingaat(weet overal de weg,en weet alles in de natuur te vinden)en waar we al veel tochten mee ondernomen hebben.

Hij is een Griek,dus wat ons betreft kan je het niet beter treffen.

De aangeboden excursies door de reisorganisaties,daar hangt in de regel een behoorlijk prijskaartje aan.

In ieder geval is Kreta een heerlijk eiland,met vriendelijke mensen,en waar veel te zien is.

Veel plezier met de voorbereiding en een fijne vakantie.

Mocht je meer info willen dan lezen we dat hier wel!

• Xander - Moderator

Het is op Kreta niet gebruikelijk een privé gids in te huren.

Ik begrijp wat je bedoelt. Ik ben ook in Afrikaanse landen geweest, en daar is om een paar redenen redelijk gebruikelijk een privé gids te nemen.

Een er van is uiteraard dat ze de weg heel goed weten, en precies de bezienswaardigheden weten te vinden voor je, maar zeker ook voor je eigen veiligheid.

Om die laatste reden hoef je absoluut geen privé gids in te huren. Kreta is zonder meer veilig.

Er zijn voor zover ik weet nauwelijks privé gidsen op Kreta. Wel voor speciale trips, zoals wandeltochten door de natuur buiten de begaande wegen en paden.

Je kan overal georganiseerde dagexcursies boeken. In vrijwel ieder dorp zijn ‘Tourist offices’ die je daar verder mee kunnen helpen.

In de praktijk is het aan te bevelen een goede reisgids en kaart (en / of TomTom) bij je te hebben, een huurautootje te nemen, en dan op pad te gaan.

Dat is de leukste manier om Kreta te verkennen.

• Wilma

Xander zei>>

In de praktijk is het aan te bevelen een goede reisgids en kaart (en / of TomTom) bij je te hebben, een huurautootje te nemen, en dan op pad te gaan.

Dat is de leukste manier om Kreta te verkennen.<<

Ja dat is idd de leukste manier..zo hebben wij dat ook altijd gedaan,,welliswaar,zonder die Tomtom dan!.! .maar mede wel dank zij Google en dit forum !

Je hebt nu nog alle tijd om je voor te bereiden via Google of eventueel vragen te stellen hier..over wat de moeite waard is of mooi is om te zien…

Het is dan wel handig om te weten in welke streek of stad of dorp je logeert ,om je eventuele leuke adviezen te kunnen geven..want Kreta is best wel groot!

En inderdaad, Kreta is veilig om er opuit te trekken zonder een Prive gids!!

Veel succes en plezier met het voorbereiden!

Kreedz

• Wibo Kalyves

Volgens ons is de meest uitgebreide informatiesite die van Hans Huisman uit Amsterdam.

Kijk voor het krijgen van ideeen even op

http://www.angelfire.com/me4/greekislands/indexnl.html

Veel leesplezier en alvast een hele fijne vakantie gewenst op Kreta.

Groet Willem

• ioanna

Misschien is dit leuk. Moet je natuurlijk wel in de buurt van Rethymno zitten. Hele leuke knul, Griek maar in Nld opgegroeid, weet alle leuke plekjes op Kreta te vinden want hij is al jarenlang reisleider.

http://www.kretanatuurlijk.nl/home

• doornroosje111

Bedankt voor jullie reakties. Goed dat die prikborden bestaan :)-D

• Arthur

En dan ben je alleen nog maar op deze geweest, er zijn nog betere over Kreta.:D