In het dorpje Stavrochori, ten noorden van Koutsouras, dat weer ten oosten van Ierapetra ligt heb ik een huisje.
Het dorp ligt ongeveer 7 kilometer van de kust.
Er gaat geen openbaar vervoer naar toe. In de schoolbus die 1 x per dag rijdt is behalve voor de kinderen nog plaats voor een paar mensen extra.
Behalve een klein winkeltje zijn er geen supermarkten. De bakker komt elke dag naar het dorp.
Er is een gezellig dorpsplein, en ondanks de maar ongeveer 130 inwoners zijn er 3 cafés en een restaurantje. In de cafés op het plein kun je ook eten.
Aan de kust ligt het dorp Koutsouras. Daar zijn supermarkten e.d.
Iets verder naar het oosten ligt MakryGialos dat iets meer toeristisch is.
Het huisje heeft 24 m2 woonopp. Daarin zijn gebouwd: een woonkamer(tje) met grote open haard, een keukenblok, doorgang met gordijn naar de slaapkamer en een badkamer.
Twee bedden en een extra matras, een wasmachine, linnengoed, en alle (sobere) zaken in de keuken.
Buiten een tuintje afgesloten met een poort. Erg rustig, erg privé. Aan de rand van het dorp.
Alleen geschikt voor mensen die van rust houden . . . . en wandelen.
En die geen rotzooi in het dorp gaan trappen, want dan ben ik het goede contact met de dorpsbewoners kwijt.
De huurprijs is € 10,- per persoon per nacht .
Zie : huisje ‘ADINDA’ Stavrochori
ps
Wat dichter bij de kust heeft een vriendin van mij een groot mooi vakantiehuis te huur. In het dorpje Tsikalaria.
Om daar meer van te weten kijk dan op : http://vakantiehuis-kreta-zuidoost.com