Mirtos

• W.

Wie heeft er tips voor me inzake appartementen / studios in de prijsklasse rond 30 euro per nacht ( in juni) in Mirtos of omgeving ?

p.s. ik weet niet of er meer plaatsen met deze naam op Kreta zijn maar ik bedoel Mirtos nabij Irapetra.

• Wibo Kalyves

Giel.

Ik denk dat je voor 30 euro niet zoveel keus zult hebben maar kijk even op SariKampos van Nikos en Mina of bij Villa Mertiza van Dick de Ridder.

Sarikampos zijn wij een aantal keren geweest, zijn mooie kamers met uitzicht op zee en een mooi ruim zwembad erbij. Maar dat zie je wel op hun site.

• Xander - Moderator

Villa Mertiza is een aanrader.

Prima accomodatie, vriendelijke en zeer behulpzame eigenaren (Nederlanders), leuk ontbijtbuffet als je dat wilt.

• W.

Dankjewel voor die snelle reacties, het ziet er idd goed uit. N.a.v. de beoordelingen heb ik enkele vragen : Sarikampos schijnt langs een drukke weg te liggen, hoe erg is dit en is er verschil in evt geluidsoverlast bij de kamers aan zee- en zwembadzijde ?

Mertiza ziet er ook goed uit, maar is het daar niet erg druk en hoe zit het met de privacy ( bv op de balkons) daar ?

• Arthur

@Giel moet het persé Mirtos zijn of mag het ook de oostkant van Ierapetra zijn, nl. Makrigialos, Ferma, Agia Fotia of een ander leuk dorp?

Χαιρετίσματα από τον Άγιο Νικόλαο van Arthur

• W.

Nee, ik wil wel naar de zuid-oost kant, en als er een gezellig dorp op (liefst) loopafstand is en er is een niet te duur maar wel goed verzorgd apartement is dat voor mij ook het overwegen waard. Ik weet dat jij een man van Agios Nikolaos bent maar ik ben daar al eens geweest en iedere vakantie een andere “basis” is voor mij een must.

• Arthur

De dorpen die ik noemde zitten allemaal aan de zuidoost kant.

Χαιρετίσματα από τον Άγιο Νικόλαο

• Xander - Moderator

Hoe het bij Mertiza bij alle appartementjes met de ‘balkon privacy’ is gesteld kan ik me vaag herinneren. Dat was heel veel beter dan wij hadden.

Ik weet nog dat wij een appartementje hadden dat uitkeek op de binnentuin.

Ons balkon was piepklein, en de privacy was niet om over naar huis te schrijven. Dat kan je verwachten wanneer je voor 2 nachten boekt in het hoogseizoen en op de bonnefooi langskomt. Ons appartement was verder prima en schoon.

Wij zijn 's avonds voor het slapen in de tuin aan een tafeltje gaan zitten. Gewoon met mijn eigen flesje op tafel, niks aan de hand. Vonden ze prima.

We waren op een kort verkenningsreisje in het oosten. We wilden na een paar jaar weer eens checken weten of het daar mooier is dan in het westen.

• W.

Ik bedoelde : Ja, het mag ook een andere plaats zijn, als het maar in het zuid-oosten is.

• Wibo Kalyves

Sarikampos Beach ligt inderdaad vlak aan de weg. Als je op het balkon of in het zwembad zit hoor je uiteraard het verkeer langskomen en ze rijden daar niet echt zacht. Maar wij hebben daar 4 keer gelogeerd en als de balkondeuren dicht zijn hoor je niet echt veel en in de avonduren is het verkeer daar zeker niet druk.

Het heeft een heerlijk zwembad en Mina de eigenarese kan heerlijk koken. Schappelijke prijzen. Als je ‘s morgens doorgeeft dat je ’s avonds daar wil eten gaat Nikos in het dorp alles vers halen en kun je daar dus heerlijk eten. Toen wij nog in Nederland woonden zijn wij daar 2 keer op vakantie geweest en nu we sinds 3 jaar op Kreta wonen zijn we 2 keer geweest. Een zogenaamd kort weekendje weg.

Alleen de natuur hier in West Kreta vinden wij stukken mooier dan in de buurt van Mirtos/Ierapetra. Maar ja smaken verschillen.

Ivonne Bouw, Kalyves