Ik ga volgende week naar Piskopiano. heeft iemand een tip voor redelijke fiets verhuur bedrijven??
Beste Ronald
De Fiets is goed te gebruiken tussen Koutouloufari,Piscopiano en oud Gersonisos.
Maar zodra je naar beneden wil Gersonisosis geen punt met de fiets maar omhoog
Dat is echt heel stijl. Ik zou eerst kijken en dan kan je altijd nog een fiets huren.
Ik zelf heb de eerste jaren een 50 cc scooter gehuurd. Dat ging perfect bergje op en bergje af.
Ja, dat klopt inderdaad…
Heb zelf ook eens in Koutouloufari gezeten en het is zelfs lopend een hele steile klim als je vanuit Chersonissos
weer terug naar boven wil. (vooral s'nachts als je wat op hebt, Haha)
Ben zelf een fanatiek fietser (geweest) maar ik vind Kreta persoonlijk niet zo geschikt als fietsland.
Voor je het weet maak je een flinke schuiver, wat trouwens ook geldt voor scooters.
Daar moet je ook mee opletten want de wegen zijn niet te vergelijken met Nederland.
Groetjes, Luus
@ Luus
Niet teveel generaliseren. Er zijn stukken Kreta waar je perfect kan fietsen !
Bij ons in de buurt wordt veel gefietst, en ik hoor enthousiaste verhalen van die fietsers.
Er is van alles wat, min of meer vlak (hoewel, er zit nogal wat ‘vals plat’ tussen), maar ook veel heuvels die prima per fiets te doen zijn vooropgesteld dat je conditie in orde is en je fietservaring in heuvelachtig gebied hebt.
@Xander,
Ik geef alleen mijn mening; ik zeg niet dat er absoluut niet gefietst kan worden op Kreta.
Ben dan ook zeker niet overal geweest op het eiland.
Er zullen zeker goede plaatsen om te fietsen zijn.
Persoonlijk zou ik nooit gaan fietsen op Kreta terwijl ik genoeg fietservaring heb o.a. in de vorm van
mountainbiken op wedstrijdniveau.
Woon zelf in limburg dus ben wel wat heuvels gewend maar zo steil omhoog als op Kreta is zelfs hier niet.
Je moet er gewoon van houden, bergop fietsen en een lichtgewichtje zijn, dan is het misschien leuk…
Gr, Luus
@Annieta,
Klopt, dit herken ik zeker.
Zie eigenlijk ook nooit fietsers op Kreta…
Wellicht zijn er stukken eiland die zich beter lenen om te fietsen.
Misschien zijn wij daar nog niet geweest.
Maargoed, het ging over Piskopiano en die steile berg naar Koutouloufari zou
ik toch echt niet voor m'n lol steeds omhoog fietsen.
(Heb 13 jaar geleden eens in Koutouloufari gezeten, appartementen Niovi. Vorig jaar nog eens wezen kijken; die app waren dicht en vervallen..)
Bovendien vind ik het niet eens ongevaarlijk fietsen op Kreta; er zijn geen fietspaden
en het overige verkeer is helemaal niet ingespeeld op fietsers.
Groetjes, Luus
En misschien is dit dan ook de reden waarom je eigenlijk nergens een fietsverhuur ziet.
(Ze zijn er misschien wel,maar wij hebben ze nog niet gezien)
Het enigste wat wij ons kunnen herinneren,was een jong stel dat met een mountainbike,lopen en duwend het Lasithi Plateau probeerde op te komen.(En dus ook af)
Echt een klus voor doorduwers,zeker bij 32 graden.
Ik hoop toch dat Roland dat kan doen wat hij graag wil.
En Luus,ik hoop dat je ouders een super vakantie hebben in mei!
Groetjes Annieta
.
Hoi Annieta,
Dankjewel! Ik denk dat het wel zal lukken; ze zien er al zo lang naar uit…
Het was nog wel ff spannend want mijn moeder heeft gisteren pas “groen licht” gekregen van de artsen om te gaan.
Ze moet namelijk binnenkort aan de dialyse voor haar nieren en haar bloedwaarden moesten toch enigzins stabiel zijn.
Ik ben echt blij dat ze kunnen gaan want misschien is het wel de laatste keer dat het mogelijk is…
Lekker weertje hebben we trouwens hier; ik zag net in Kreta maar een graad of 14.
dan is het hier nu toch zeker 10 graden warmer…! Geniet er van…
Groetjes, Luus
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?