medische zuurstof

  • bongerd

    hallo

    in mei ga ik een weekje vakantie vieren in agios Nikolaos

    Ik lijd aan chronische clusterhoofdpijn en om aanvallen te onderdrukken maak ik gebruik van zuurstof.

    Echter mijn huidige verzekeraar vergoed het meenemen van flessen zuurstof naar het buitenland niet.

    zodat me dit op een behoorlijk bedrag komt te staan wat bijna evenredig is aan de hele reissom . Dit is mij iets te gortig.

    weet iemandof het mogelijk is voor mij als particulier in de omgeving van agios Nikolaos aan een fles medische zuurstof kan huren voor een

    week ? eventueel op doktersrecept.

    bvbd.

  • Judith

    informeer eens bij de ANWB.

    Die hebben op ditsoort vragen meestal de goede antwoorden.

  • GvE

    Misschien kunnen ze je HIER verder helpen…

  • bongerd

    Bedankt voor de info

    ik zal kijken wat ik ermee kan.

    eerder heb ik op Samos een Nederlandse arts kunnen opsporen die voor mij een recept voor zuurstof heeft uitgeschreven.

    ik kon zelf deze cilinder bij een depot ophalen met alles erop en eraan. koste me toen 20 euro en een bosje bloemen.

    ik hoop nog steeds op Kreta iets dergelijks te kunnen regelen.

    alle tips zijn welkom.

  • John ter Beek

    Kan een Griekse arts dat ook voor je uitschrijven ?

    Dan kan je toch naar het ziekenhuis in Agios gaan en zeggen dat je dat met spoed nodig hebt ?

    Of is dat te simpel van mij geredeneerd?

    Maar ja dan heb je geen zekerheid op die manier. En afwachten of dat allemaal lukt ?

  • Harry

    misschien een simpele oplossing, een simpel telefoontje:

    ga naar: Kreta-impressionen

    onder: Info pak je het derde “aandachtsblokje”: allgem. Info

    kom je op: übersicht en dan klik je op: Ärtzte

    schat aan informatie en telefoonnummers

  • Ingrid

    Beste Bongerd,

    Nu 3 jaar later zit ik in dezelfde situatie als jij in 2011. Kun je aangeven hoe je het toen uiteindelijk hebt opgelost?

    Ik hoor het graag van je, want op internet kan ik verder niets vinden.

    Alvast bedankt!

  • bongerd

    Hallo Ingrid

    Ik heb toentertijd een vijftal engels en duitstalige artsen gemaild en mijn verzoek voorgelegd, maar helaas daar geen enkele reactie op gekregen.

    we zijn toen maar vertrokken met een tas vol spuiten en pillen en een lijstje van artsen die ik eventueel ter plekke nog zou kunnen bezoeken voor een recept voor zuurstof.

    daar heb ik toen gelukkig geen gebruik van hoeven te maken. Ter plekke nog wat te moeten regelen is natuurlijk niet de ideale manier maar moet toch wel lukken als de nood hoog is .

    Succes met je zoektocht en laat het a.u.b. even horen als je wel een arts hebt gevonden die op een email positief reageert.

    Mvgr. Bongerd.