Computerproblemen?

  • bert

    Voor p.c.problemen wil ik deze tip toch niet onthouden.Het gebeurt nogal eens dat je computer zich vreemd gaat gedragen of niet doet wat je wilt..Zelf woon ik in Rethymno en een betrouwbare kennis gaat vanuit NL je computer door (met jou toestemming natuurlijk)en spoort het probleem op.Hij heet Marco Goos uit Tilburg zij telefnr is 0031 135439565.Hij gaat samen met jou de p.c.door.Hij heeft ook een Skypeadres.Het duurt wel een halve dag maar hij is goed in zijn vak.

    Hij vraagt er 30 euro voor .Vraag ook gelijk om een herstelpunt aan te maken,dan ben je met 2 muisklikken van je probleem af.Hij heeft al veel mensen op Kreta geholpen.Geen resultaat dan is het gratis.Fijne Kerst alvast

  • Henk

    Hallo Bert,

    Deze service bestaat al langer, maar dan op Kreta en ze spreken ook Nederlands.

    Ook hulp op afstand is mogelijk en ze kunnen zelfs langskomen als dat echt nodig is. Je kan daar ook je desktop PC afgeven om deze van binnen te laten reinigen met perslucht.

    Kijk maar even op de volgende website http://www.standcomputers.eu/

    Henk

  • Arthur

    Niemand vraagt ernaar maar het is inderdaad een hot item zeker als je er problemen mee hebt, ik regel het meestal met Team Viewer, mijn pc expert in Brunssum logt dan in nadat hij per tel of sms het wachtwoord van mij krijgt.

    De locale probleempjes doe ik via Computer Solutions in Agios Nikolaos telnr 28410 21270 of www.computersolutions.gr

    grz uit nu warm Agios Nikolaos

    Arthur

  • Henk

    Het is zeker een hot item, vooral met de huidige generatie malware (virussen, trojan horses) op het internet. Ik adviseer al mijn klanten om alleen nog maar virtueel het internet op te gaan. Ik configureer alle PC' s die er nu uitgaan dan ook met een virtuele internet omgeving. Je voorkomt hiermee zo'n 90% van de ‘drive by downloads’.

    Zelfs Win7 op 64 bit is niet meer veilig voor de huidige generatie rouge kits. Ik zie ze al met regelmaat machines vervuilen.

    Be safe out there

  • Xander - Moderator

    Mensen moeten vooral eens gaan opletten wat ze eigenlijk allemaal op internet aan het doen zijn.

    Als ik op Kreta ben, ben ik vaak de pineut. Vaak genoeg ´moet´ ik bij bekenden langs om ze uit de pc shit te helpen.

    Er wordt massaal films, muziek en software gedownload (illegale versies natuurlijk). En dat halen ze dan op de meest vage websites of torrents die je je maar kan bedenken. Even nadenken voordat je op een obscure website in een pop-upje op OK klikt is er ook niet bij. Evenmin een gedownload bestand voor gebruik eerst degelijk scannen op vuiligheid.

    Ik ben op Kreta ook pc's tegengekomen waar de leverancier een illegale Windows, uiteraard geen goede maar een besmette, op had gezet. Het argument was dat de klant geen Griekse Windows versie wilde op de nieuwe pc. En dus had hij maar ergens een illegale Engelse versie gedownload en geïnstalleerd. Automatische download van officiele updates was uiteraard uitgezet omdat de fraude dan doorgaans uitkomt. En dus draaien die mensen daardoor ook nog eens met een zwaar verouderde Windows die vol zit met allerhande ‘ lekken’ .

    Tegen deze mensen zeg ik dan ook dat ze eerst maar in een bonafide winkel een nieuwe legale Windows versie en adequate scan software moeten gaan kopen.

    Als de basis niet goed is, kan het sowieso niets moois worden.

    Het zijn vaak de wat oudere en ‘onhandige’ pc gebruikers die problemen krijgen of hebben. Ze hebben doorgaans geen ‘ handige’ (klein)kinderen in de buurt die kunnen helpen.

    Lekkere handel dus voor de doorgewinterde PC jongens op Kreta. Zorg er voor dat je een goed gevuld tasje met goede en ‘ schone’ software bij je hebt, en je bent het mannetje.

    Er is een ruime markt voorhanden !

  • Kees

    Men kan het probleem net zo groot maken als men wil, (kijk naar het zogenaamde millenium probleem daar is vele miljarden verdiend door de slimme mensen en voor het grootste gedeelte weggegooit geld blijkt achteraf) maar veelal erg simpel te verhelpen gewoon de moeite nemen en het geld over hebben een goede virusbeschermer op je pc te zetten en die goed in te richten en uiteraard uptodate te houden en je ondervangt eigenlijk alle problemen.

    Maar hier heb je nu juist het probleem de meeste pcgebruikers doen dit niet en hebben misschien een oudere versie die men download van het net of erger nog helemaal niets wat hun beschermt en ja dan krijg je problemen.

    Vaak een kwestie van verkeerde zuinigheid het zal wel meevallen denkt men dan of ze kopen een nieuwe pc waar een goede bescherming op staat alleen zijn dat meestal probeelversies die je na drie maanden moet aanschaffen en vele doen dat niet want dat kost geld.

    ik persoonlijk werk erg veel met het internet en heb een verschrikkelijk goede legale versie van Norton 360 op de pc staan een zeer uitgebreide versie die jaarlijks word vernieuwd en heb nog geen problemen gehad ook niet met het opschonen van mijn pc ondanks ik al bijna 62 jaar ben kan ik het verdomd goed zelf doen.

    Deze virus bescherming haalt als hij goed is ingesteld zeer goed alle vuiligheid van je pc en je inkomende E-Mail.

    De nieuwe rage van andere toegang geven op je pc vind ik persoonlijk een erg gevaarlijke oplossing als je de verkeerde tegen het lijf loopt dan ben je in no time van je gegevens af en de slimmerikken onder de reparateurs maken je nog eens afhankelijk van ze , dus ik denk dat een waarschuwing wel op zijn plaats is mensen doe voorzichtig met het toegang verlenen op je pc ondanks alle mooie verhalen die de ronde doen.

  • Henk

    Je slaat de spijker op de kop!

    En zijn inderdaad de ‘gedateerde’ besturingssystemen die het begeven onder verkeerd gebruik en besmettingen vanuit het internet. Vooral XP is niet goed meer dicht te timmeren. De huidige generatie rouges passeert moeiteloos elke beveiliging van welke grote firma dan ook. De laatste generatie scrips waarmee websites mee besmet kunnen zijn, vloeien moeiteloos en ongemerk je OS in zonder dat de gebruiker daar erg in heeft. De poorten die daarna open worden gezet om de rest binnen te halen zijn volkomen aan het oog ontrokken. Pas als de bankrekening geplunderd is gaan de bellen rinkelen.

    Ik schoon XP machines uitsluitend nog met een boot disk, waarmee alle rootkits en rougess echt te verwijderen zijn. Voor dit soort werk moet je dus wel fysiek toegang hebben tot de PC. Een goede image na het schoonmaakwerk neemt daarna veel werk uit handen.

    Ik sta er verbaast van hoeveel Win7 machines onder 64 bit ik zie met rouge besmettingen. 64 bit is dus ook niet meer veilig voor die troep.

    Als mensen toch veel willen downloaden adviseer ik om een virtuele machine te bouwen binnen je huidige OS. Na de sessie de virtuele machine terugzetten naar de 0 stand en je bent weer schoon.

    Het ‘tasje met goede en schone software’ staat altijd paraat dankzij de payserver.

  • Xander - Moderator

    @ Henk

    Probeer ook Combofix eens.

    Met behulp van (onder andere) die tool, na eerst de nieuwste versie en datafiles te hebben opgehaald, heb ik al menige pc schoon gekregen. Ook XP.

    En daarna in het dagelijks gebruik naast een goede scanner ook Prevx laten meedraaien. Prevx vist er (andere) zaken uit die de meeste scanners doorlaten.

    Inderdaad, als er toch geen payservers met een riante retentie waren….

    Ook een puike bron voor je (schone) e-boeken. Maar dat weet jij vast wel.

  • Henk

    @Xander,

    Inderdaad, een hele lange retentie periode is de garantie voor alles.

    En de e-reader, die zit tot aan z'n nok vol met up-to-date leeswerk.

    Maar, Combofix is uitstekend op 32 bit machines. Bij gebruik in Vista en Win 7 onder 64 bit overleeft 50% de reboot niet. Veel fals positives!! Ik ben erg terughoudend tegenwoordig met Combofix. Beter is; MAB en SAS in safe mode en als dat niet helpt dan de boot disk en met Hijackthis cleanen. Succes verzekert, maar in ongeoefende handen mol je zomaar je OS. De laatste rootkits kon ik dan ook alleen maar verwijderen met de boot disk, terwijl de klant met zijn of haar gebruikelijke software geen enkele besmetting kon vinden. Een hoog processor gebruik was de enige indicatie dat er ‘iets’ op de achtergrond draaide. Maar, pas wanneer je Hijackthis onder administrator account draait komt de boel naar boven. Sneaky stuff tegenwoordig.

    Een heuristic scanner installeren is beter dan de standaard signature based scanner, dan blijf je achter de feiten aanlopen. Er zijn er jammer genoeg niet al te veel.

    Van de week zocht ik een foto van een kerstkaart. Via Google een leuk plaatje gevonden en kliksie kliksie. Beng……daar kwam de hele bende binnenrollen. Gelukkig surf ik virtueel dus de zaak was snel weg, moet er niet aan denken wat er was gebeurd als die zooi zijn weg had gevonden naar m'n OS.

    Maar, ik klaag niet. Het is business om PC's weer up and running te krijgen.

  • Chris

    IK heb een Apple Mac en nooit problemen.