Trouwen op Kreta (Rethymnon)

  • Chris

    Hoi!

    Mijn vrouw en ik gaan eind augustus samen naar Kreta, naar Rethymnon om precies te zijn.

    Nu zijn we komend najaar 5 jaar getrouwd en nu leek het me leuk om ter ere van deze gelegenheid eens naar de mogelijkheid van het “vernieuwen van onze trouwbelofte” te kijken. Ik heb informatie proberen in te winnen via het Grieks Verkeersbureau en via reisbureau's. Maar helaas. Ze bieden alleen informatie voor mensen die voor het eerst trouwen en een groot feest op het eiland houden. Dat is dus voor ons niet het geval.

    Heeft iemand hier wat informatie voor me?

    Of waar ik informatie kan vinden?

    Alvast hartelijk dank! (tu)

  • patricia

    Neem eens contact op met brigitte van www.degrieksebruiloft.nl

    Zij kan je vast meer hierover vertellen!!

    ( ze was onze weddingplanner op kreta 2 jaar geleden)

    Succes!!

  • Ella

    Hallo Chris,

    Wat romantisch!!

    Bij de grotere hotels hebben ze vaak huwelijks arrangementen in hun programma, je kunt zelf bepalen wat je wilt wat betreft versiering, tafels voor de gasten etc.

    Je zou dus kunnen overleggen over een kleine “huwelijks plechtigheid” of bezegeling van jullie 5 jarig huwelijk met alle versieringen, eten en een huwelijks taart die bij een trouwerij horen.

    Ik weet natuurlijk niet wat jullie bedoeling is, samen of met een groep (familie of vrienden) maar je zou ook eens kunnen informeren bij deze mensen voor mogelijkheden:

    Dit zijn links van http://kreta.startpagina.nl/

    http://www.diktynna-travel.gr/page.aspx?lang=en&id=302

    http://www.crete-holidays.net/trouwen_nl.html

    Heel veel succes en plezier, en nog vele gelukkige jaren samen!

  • Chris

    Bedankt voor deze reacties. Ik ga eens zoeken.

    De bedoeling is heel simpel : wij met zn tweeën in korte broek, bevestigen dat we elkaar nog niet beu zijn ;)

  • Esmeralda

    Ben je echt van plan om te trouwen in Rethymno of zijn jullie al getrouwd en willen jullie min of meer tegen elkaar zeggen dat jullie nog even zo doorgaan?

    Ik zelf woon in Rethymno, ben daar ook getrouwd. Voor de kerk weliswaar. Maar ik weet dat het in het Gemeentehuis niet veel aan is….een saaie procedure die even snel afgewerkt moet worden. Dat is voor de Grieken al zo, laat staan voor de buitenlanders. Of je moet denken dat ze je met open armen zullen ontvangen…..Bovendien heb je er heel wat papierwerk aan vastzitten. Eerst al vanuit Nederland die papieren die vertaald moeten worden (geboorteakte, akte van niet getrouwd zijn en nog wat meer) en daarna moet je vanuit Grl weer heel wat papieren mee naar Nld nemen om het huwelijk geldig te maken in Nld.

    Als je iemand hebt om de bruiloft te regelen is het misschien nog wel te doen maar alleen al een afspraak maken met het gemeentehuis zal een ellende worden. Email? Daar werkt men hier nog niet zo veel mee. Ook al heeft ineens iedereen een site of een emailadres. Als ik jullie was zou ik gewoon lekker trouwen in Nld en het dan hier in Rethymno vieren (in je korte broek ;)). Veel en veel makkelijker.

  • Chris

    Esmeralda,

    Zoals ik mijn betoog al begon: wij zijn komend najaar 5 jaar getrouwd.

    Dus we willen zeggen dat we “elkaar nog niet beu zijn”.

    Althans, dat weet zij nog niet. Het is mijn idee en zij weet nog van niets.

    Ik trouw i.i.g. niet voor de kerk.

    Die open armen verwacht ik niet. Daar gaat het me ook niet om.

    Bedankt voor je reactie.

  • smits

    hallo probeer eens de site van creta-holidays smits

  • Chris

    Voor de mensen die in de toekomst hetzelfde zouden willen gaan doen als ik, de volgende informatie.

    Het is dus mogelijk om je huwelijksplechtigheid een keertje over te doen (trouwgelofte vernieuwen).

    Niet voor de wet, maar je krijgt wel een bewijs van trouwen.

    Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt, maar ik heb niets goedkoper dan € 500 gevonden.

    Renewing the vows, noemen ze het.

    Met dank aan Brigitte van DeGriekseBruiloft.nl de beste optie:

    Vanaf 550 euro (basic pakket) kun je terecht bij:

    Moments - Weddings & Events

    G. Papandreou 3, 74100 Rethymno

    Crete - Greece

    Tel: 0030-28310-27305

    email: info@bestmoments.gr

    website: www.bestmoments.gr

    Voor 800 euro kun je terecht bij:

    Elizabeth Cradick - Weddings in Crete

    Ellis 18A, Souda, Crete, Greece

    Tel mobile 00306973798828

    elizabeth@weddingsincrete.co.uk

    www.weddingsincrete.co.uk

    Ten slotte kun je nog informatie inwinnen bij:

    annasantorini@gmail.com

    target="_blank">santoriniweddings.com]www.santoriniweddings.com

    Mocht iemand nog vragen hebben, mail me maar. (tu)

    Gr. Chris

  • Vereijken

    D'r ging iets mis met de links, geloof ik :S

    Maar ze staan er :)-D