plant meenemen

  • antoon

    Wij hebben nadat onze fijne vakantie erop zat een plant meegenomen en wel de locale jasmijn. Deze plant ruikt heerlijk en na navraag te hebben gedaan bleek het mogelijk om een plant mee te nemen in het vliegtuig, maar voordat je in het vliegtuig zit met die plant moet je bij iedere douane ambtenaar wel wat grond van de plant afhalen, het gevolg was ook dat er van die flinke kluit uiteindelijk maar een bolletje aarde overbleef. Maar hij is overgekomen en is nu bezig zich te herstellen met hollandse aarde.

    Nu weet ik niet of ik hem in de volle grond kan zetten of dat ik hem in de winter binnen moet zetten.

    Zijn er al mensen die deze plant (met een soort varenachtigblad) met succes over hebben weten te houden en wat moet je daarvoor doen?

  • Ans

    Antoon.

    Volgens mij, heb ik je op het vliegveld gesproken, 3 juli, omdat wij benieuwd waren, of dat zomaar kon, een plant meenemen.

    Vandaar, dat ik het grappig vind, om te horen, hoe het jullie verder is vergaan.

    Succes met je plant.

    Raad kan ik je niet geven, omdat ik niets weet, van de pl. jasmijn.

    Groetjes, Ans.

  • Puck Ooms

    Beste Antoon,

    Ik komt toevallig jouw berichtje tegen omdat ik nu in Kreta ben en aan het onderzoeken ben of ik de plant, die jij noemt, mee mag nemen. Wat een heerlijke lucht verspreid de Griekse jasmijn!

    Ik ben heel benieuwd of de plant het bij jullie heeft overleefd en of hij in de volle grond gezet is.

    Is de plant makkelijk te stekken?

    Ik hoop dat je mij wat onderhoudskosten kan geven.

    Met vriendelijke groet,

    Puck Ooms

  • antoon

    Leuk om te horen dat mensen ook zo kunnen genieten van die Jasmijn.

    Ik heb hem in de tuin gezet en daar heeft hij het een jaar volgehouden ,misschien komt dat door dat ik op zandgrond zit en het al snel erg droog is.

    Ik ben beslist van plan om het opnieuw te proberen .Over drie weken ruiken we hem weer .

    Groetjes en succes ermee.

    Gr. antoon