Zaros

• Wendy

Beste mensen,

Half september ga ik een week naar Kreta >:D<. We verblijven in Zaros en hebben een huurauto. Hebben jullie tips voor ons voor wat betreft uitstapjes e.d? We vinden het leuk om een stukje te lopen, maar hoeven geen hele dagen te wandelen. Ook mooie stranden, leuke stadjes, boottochtjes e.d. zijn welkom! We houden verder van rust en het hoeft dus niet te toeristisch te zijn. Juist dat ‘echte’ Kreta zouden we graag willen zien.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groet, Wendy

• Martine Prest

Bij Zaros in de buurt zit volgens mij de kloof Rouves. Die schijnt mooi te zijn om te lopen. Wat ook een mooie rit is, maar dat moet je wel durven, is via Gergeri naar het Nida Plateau rijden. Dit is een onverharde weg en net breed genoeg voor 1 auto. Wij hebben deze al twee keer gereden, maar dan vanaf de andere kant. Je kunt eventueel ook op die weg de afslag nemen naar de kloof van Rouves. Je begint dan aan de bovenkant van de kloof.

• Wendy

Klinkt goed! Bedankt voor je reactie!

Groet, Wendy

• sinta

Hallo Wendy

Leuk om dit te lezen wij wonen in Zaros ik stuur je later een berichtje met tips moet nu even weg.

Groetjes uit Zaros

• sinta

Hallo wendy ben ik weer zoals al genoemd is er een kloof in Zaros die kun je ook beginnen bij het meer in Zaros is een hele mooie wandeling en mooi uitzicht,richting Lalouma is een (echt)meer met dam deze is te bereiken via een bergweg wat opzich al een mooie belevenis is,stranden zijn er ook genoeg Matala met zandstrand wel heel toeristies Agia Galini met een kleine haven daar kun je boottochtjes maken Kokkino Pyrgos mooi klein strand en Kalamaki zandstrand maar wel wat rotsen in de zee leuke tavernes en komobeach de laatste 2 zijn niet zo heel toeristies maar reuze gezellig er zijn nog veel meer stranden maar deze zijn goed te bereiken en er zijn wat voorzieningen.Iedere vrijdagmorgen is er markt in Timbaki en zaterdagmorgen in Mires best groot en heel gezellig vooral de laatste kwa opzet.Verder kun je gewoon met de auto van dorp naar dorp rijden je komt overal wel iets leuks tegen,Dan is er nog Festos arceologische opgravingen en her en der nog wat kleinere opgravingen,

Vergeet vooral Zaros niet er zijn wat leuke winkeltjes en tavernes met traditioneel Kretenzer eten,er is een bank en postkantoor in het dorp en enkele kleine supermarkten.

Eigenlijk te veel om op tenoemen mocht je nog iets willen weten vraag maar.

Groetjes van Ria.

• Wendy

Hai Ria,

Hartstikke bedankt voor je reactie. Daar kunnen we zeker wat mee! Wat leuk dat je in Zaros woont! Heerlijk lijkt me dat, zo in die mooie natuur tussen de authentieke Griekse bevolking…

Misschien kom ik je wel tegen in Zaros ;) !

Groetjes, Wendy

• marianthi59

Hoi Wendy

Je komt in een ongelooflijk mooi gebied! Ik heb nog wel een leuk tochtje in de buurt dat ook indrukwekkend mooi is!

In oktober gereden.

Je gaat naar Tilissos boven Heraklion.Dan ga je oostwaarts richting Anogia.Vol met souvenirwinkels maar vooral weefkunst , dan ga je door Axos , echt een mooi dorp! En dan naar Zoniana met mooie grotten vol stalagmieten te bewonderen.Mooie uitzichten ook.

Dan terug naar Axos,livadia,alimonos,damasta,marathos weer terug.

Een prachtige rit.Wat gezien…Mooie authentieke dorpjes,veel fruitbomen,groene valeien,bergen begroeid met paarse kruiden.veel Kretenzers in authentieke kleding.

Grotten en kloven.Spierwitte kerkjes op de top van de bergen.

aan te bevelen

we gingen vanuit tilissos ,daar hadden we onze vakantiewoning en deden er een dag over,we vertrokken om 10.00 en waren om 17.00 terug.Hadden wel de grotten bezichtigd,onderweg gegeten,ergens anders een terrasje en kochten wat in Anogia.

gr Marian

• Wendy

Hai Marian,

Wow, dat klinkt ook super! Heb gelijk even gekeken naar de route via Google Maps. Mooi hoor! Genoeg te zien dus!

Groetjes, Wendy