temperatuur

• Evaaaaa

Volgende week vliegen wij naar Kreta. Op diverse websites (waaronder www.meteo.gr) staat dat het nu ca. 27-28 gr. Celsius (midden op de dag) is op Kreta (gekeken bij Iraklion). Klopt dit? Ik ben in het verleden ook wel eens geweest en stond overal dat het 32 graden was, maar dat bleek bij aankomst 42 te zijn. Is geen reden om niet te gaan hoor, maar ik ben gewoon even benieuwd of ik er weer 10 graden bij op moet tellen.

gr.

Eva

• Wilma

Temperaturen op de weersberichten worden altijd in de schaduw gemeten!!

• MaG

Inderdaad,

ik weet ook, dat wanneer de temperatuur op Heraklion vliegveld zeg maar 26°C is, je er best eens 6-10 graden bij mag tellen op je bestemming aan de noordzijde van het eiland.

En volgens mij is het aan de zuidzijde dan nog een paar graden warmer !!

MaG

• lucia

ja, ben ook wel benieuwd! Iemand die er nu zit of woont? Hoe veel graden ongeveer, wij reizen woe.ocht. vroeg af naar Matala, hebben er zin in!! Heb wel een webcam van Matala gevonden, maar niet zo heel duidelijk!

• Wilma

Dat weet kees ongetwijveld !!wel te vertellen ,want die woont Daar al een paar jaar immers..

• Aetos

Niet alleen wordt er in de schaduw gemeten maar het zijn ook nog eens gemiddelden (high - low) . Plaatselijk (en in de zon) kan het inderdaad verschillen.

• kb

De temperatuur was vorige week in Damnoni strand in het zuiden 37 grd soms midde op de dag wel 40 grd

• Evaaaaa

Bedankt voor jullie reacties. Ik kan 28 graden dus wel vertalen naar ca. 35 graden.

Iedereen veel plezier op Kreta gewenst!