Wie heeft ervaring met gedeeltelijk gebruik van pakketreis

• Gradus

Omdat we altijd alles zelf boeken, vlucht, auto en onderdak zijn we vaak duurder uit als een pakketreis. Nu zien we vaak aanbiedingen waarin 8 dagen app. voor bv. 200 € incl. vlucht. Nu vragen we ons af of er mensen zijn die hiervan weleens gebruik maken en dan niet naar het bijbehorende app. gaan maar naar een ander adres en wat hun ervaringen dan zijn wanneer ze dit aan de hostess meedelen. B)

• Karel

Volgens mij moet dat kunnen. Als het maar wordt doorgegeven aan de appartements houder, geen schoonmaak e.d.

Niemand kan je verplichten om het appartement te benutten.

Wel je terugvlucht herbevestigen bij de hostess een dag van tevoren, net als bij een seat-only via een touroperator.

Ervaring heb ik er zelf niet mee, iemand anders?

• Kees

Hoi Gradus

Toen wij nog niet hier woonden hebben wij het twee keer gedaan.

Gelijk bij het aanmelden bij de hostes gemeld dat wij verder geen gebruik zouden maken van het appartement en de transfers.

Bij 1 organisatie moesten wij een korte verklaring onder tekenen da er geen beroep meer gedaan kon worden op ondersteuning de andere hostes nam het toen nog al laconiek op prima misschien zie ik u nog bij de terug reis een fijne vakantie verder

Dus enige jaren geleden was het geen enkel probleem tenminste bij ons niet

Reisorganisatie waren Hotelplan en Holland internatioal.

Groetjes uit een warm Kreta

• Xander - Moderator

Dit hebben we vaker gedaan. Soms was een complete reis naar Chersonissos (ofzo) goedkoper dan een los ticket, of kon ik geen los ticket krijgen.

Bij aankomst ben ik altijd naar de betreffende hostess gegaan, en heb me afgemeld.

Ze keken me soms wel vreemd aan, drukten me soms toch nog de onvermijdelijke enveloppe in de hand, maar ik heb er nooit problemen mee gehad.

Ik vroeg nog wel altijd het telefoonnummer van de hostess om de terugvlucht te herbevestigen.

Soms zeiden ze me dan dat ik dat dan ook maar zelf moest regelen.

Nou ja, da's natuurlijk ook geen probleem !

Voordat je vertrekt uit NL even het telefoonnummer op internet opzoeken, en in je mobieltje zetten voor de zekerheid.

Een verklaring heb ik nog nooit moeten ondertekenen, en dat zou ik trouwens ook nooit en te nimmer doen !

• Kees

Ik heb dat papiertje wel getekend stond niet meer op dan dat we vrijwillig afstand deden van de acco en geen gebruik maakte van de verdere diensten van de hostes en we zelfstandig ons zouden melden op het vliegveld dit om de hostes te vrijwaren voor eventuele problemen.

De terugvlucht heb ik nooit hoeven bevestigen we zijn gewoon zelf naar het vligveld gegaan en hebben ingecheckt en zijn terug gevlogen naar Nederland zonder problemen.

• Xander - Moderator

Vroeger sloeg ik het herbevestigen ook nog wel eens over.

Toch heb ik een keer gehad dat de vlucht was verplaatst van ‘s ochtends vroeg naar ’s avonds heel laat, en ik niet had herbevestigd

Ik had natuurlijk net de huurauto op de parkeerplaats bij het vliegveld gezet en volgens afspraak de sleutel in de auto gelaten. Dus die kon ik niet meer openen (de verhuurder heeft helaas geen kantoor op het vliegveld).

En dan sta je daar op Heraklion…….

Toen heb ik maar ergens een andere auto gehuurd om weer terug naar het dorp te kunnen gaan. 120 km, en 's avonds weer opnieuw !

Sindsdien bel ik altijd voor de herbevestiging.

• chris

Vaak gedaan.En die hostessen kletsen maar wat. .wellicht handig dat je nadrukkelijk vermeld dat je misschien gebruik gaat maken van het appartement. Natuurlijk heb je recht op ondersteuning indien noodzakelijk Daar heb je voor betaald. niks ondertekenen dus.

• John Dekker

Hoi Gradus,

Wij hebben het een aantal jaren terug ook gedaan toen stond Eleni alleen in de Scandinavische reisfolder van Apolo. Toen wij ons hebben gemeld bij de hostess, vertelden wij haar dat wij gelijk een rondreis gingen maken en dat was geen probleem. Zij gaf ons nog een aantal bezienswaardigheden mee als tip. Wij zijn vervolgens de taxi ingestapt en rechtstreeks naar Analipsi gereden. Het enige dat wij moesten doen was, daags voor vertrek de hostess bellen en te vertellen dat wij wel gebruik maakten van onze retourvlucht. Doe je dat niet dan kunnen zij een zieke of een andere passagier op die vlucht zetten.

• Arthur

Flauwekul John je vlucht staat vast alleen de tijd niet ook al staat hij op je ticket en daar kun je een dag van te voren even de hostes of haar kantoor over bellen of als je in de buurt bent even op de A4jes kijken die ophangen van de touroperator. Wij zijn meestal onderweg en gebruiken de acco zeker als het een snapke is bijna niet, of je 15 dagen op je app blijft of 15 dagen weg bent dat maakt niks uit.

Grz uit nat zuid Bourgondie

Arthur

• Gradus

Allemaal bedankt voor de reaktie. Voor September heb ik al geboekt (tu) maar voor Mei volgend jaar ga ik het zeker proberen. B)-