Je boekt bij een grote reisorganisatie en dan:
Bij aankomst op het vliegveld loop je met je koffer naar buiten. Je zoekt naar mij; het meisje/jongen (hostess m/v) van de organisatie waarbij je geboekt hebt. Ik ben altijd dat meisje of jongen met dat gemaakte lachje! Spreek mij aan en vervolgens kunt u plaats nemen in de bus.
In de bus begint mijn (hostess m/v) grote leugen en verkoopverhaal en vervolgens bij de volgende meeting in het hotel of app.
Boek nooit een auto bij het hotel/app. of lokaal in het dorp of de stad. Boek bij mij (hostess m/v) is veeeel beter. Of de auto nu goed of niet goed is maakt mij niet uit; als ik er maar aan verdien. Klachten ook niet bij mij, maar bij de verhuurder; het telefoonnummer staat op de label aan de auto-sleutel.
Huur ook geen scooter lokaal. De wegen zijn slecht en indien u een ongeval krijgt, kan ik (hostess m/v) niets voor u doen. U kunt natuurlijk wel een scooter via mij huren. Dan zijn de wegen opeens niet meer zo slecht en ik verdien er lekker aan.
Ga niet eten in de gemiddelde Griekse taverna. Het eten is daar niet goed (en ze zetten u mogelijk wel af hahaha). Met name omdat het zo warm is, kan het vlees wel eens bedorven zijn. (het is op Kreta voor het eerst zo warm en een Griekse kok kan daar niet mee omgaan). Ik (hostess m/v) zal u wel vertellen waar u kunt eten. Of het eten nu smaakt of niet zal mij een rot zorg zijn, zolang ik er maar aan verdien en zelf gratis eten en drinken heb.
Boek ook nooit een dagtrip, die ik niet verkoop. Namelijk de andere maatschappijen rijden met oude bussen. Ook zijn de trips bij ons veel mooier en beter (Samaria b.v.?) U boekt gewoon bij mij (hostess m/v) of u de trip nu leuk vindt of niet zal mij een rot zorg zijn; als ik er maar aan verdien.
U wilt duiken? Helaas dat heb ik (hostess m/v) niet in mijn programma. Boekt u nu maar gewoon Spinaloga, dan ziet u ook water. Het zal mij (hostess m/v) namelijk een rot zorg zijn of ik u van het duiken af hou. Aan Spinaloga verdien ik ten minste.
Kortom…. het zal mij (hostess m/v) werkelijk een rot zorg zijn dat u een leuke vakantie heeft en de dingen kunt doen die u eigenlijk had willen doen. Ik, (hostess m/v) ben hier op het eiland om een leuke tijd te hebben en zoveel mogelijk geld van mijn gasten af te troggelen. Ik ben er eigenlijk helemaal niet voor de gasten; dat zijn maar domme toeristen. Daarom mag ik ook zoveel jokken, onwaarheden spreken en bedriegen.
O ja, ik (hostess m/v) heb mijn opleiding intern genoten. Mijn baas knijpt de hotel- en appartement houders uit en ook de toeristen. Dan mag ik ook wel wat doen toch?
Fijne vakantie allemaal.
PS.
dit gaat op voor 99,9 % van de hostess(en)