gedrag sunweb hostes rethymnon

• betus

hallo allemaal,

na een heerlijk verblijf in rethymnon zijn we nu aangeland in malia.

Wij en vele andere gasten verbleven in motakis village in platanes, we vragen het volgende af; vrienden van ons wilden door omstandigheden hun ticket omzetten naar een ochtendvlucht ( waar ruimte voor was )

Is het normaal dat je voor het omboeken € 105,00 moet betalen ( een telefoontje naar transavia vertelde ons dat zij max € 50,00 berekenen ) waar blijft dit overige geld dan?,( hostes of sunweb ?)

vervolgens word je al in de bus erop atent gemaakt dat je bij een bepaald restaurant moet gaan eten omdat je de griekse keuken niet kunt vertrouwen. dit word dan ook nog eens op de meating verteld en zelfs ook als je de hostes tijdens je verblijf tegenkomt, ik vraag me af waarom dit is ( vermoed een goede provisie voor deze dame's) we hebben tijdens ons veblijf overigens heerlijk gegeten in onze griekse restaurants.

Ik zou deze dames willen aanraden eens te gaan eten bij de grieken en de keuze voor restaurants aan de gasten over laten

• Xander - Moderator

Van het omboeken van tickets bij Transavia heb ik geen verstand.

Wel van Griekse restaurantjes.

En daar kan je heel vaak uitstekend en gezellig eten !

Sterker nog, het is juist een wezenlijk onderdeel van de ‘Kreta beleving’ om juist wel in Griekse restaurantjes te eten.

Het moet wel zo zijn dat de hostess een (financieel) belang heeft om je naar niet Griekse restaurantjes te sturen.

Anders is ze niet goed bij haar hoofd !

Maar ja, dat weten we allemaal wel.

De hostess verdient haar geld mede door haar klanten naar bepaalde restaurants, winkels, autoverhuurbedrijven, etc. te sturen.

Er is absoluut geen enkele reden om toeristen af te raden om in Griekse restaurantjes te gaan eten.

Over het algemeen is de hygiëne in de keuken heel goed voor elkaar.

Je hoeft er niet bang voor te zijn dat je bijvoorbeeld bedorven vlees of vis op je bord krijgt.

Er is wat mij betreft een uitzondering:

Orgaanvlees zoals lever. Dat soort vlees kan slecht tegen de hitte, en bederft heel erg snel.

Je ziet in traditionele restuarantjes nog wel eens lamslever op de kaart staan. Hoewel ik daar dol op ben, durf ik het niet aan.

• John Dekker

Het omboeken bij Transavia (via internet) kost 30 euro per persoon voor een enkele reis. Ik heb er het zelf al een mee te maken gehad.

• Kees

Het is een bekend feit dat de dames hostessen proberen flink bij te verdienen om de gasten door te verwijzen naar de bedrijven die zij aanbevelen,

Ik hoor het regelmatig dat er gewoon namen genoemd worden van bedrijven waar je absoluut niet moet komen en waar je wel naar toe moet gaan, ze stellen dan ook steeds weer voor dat zij er voor zijn om het te regelen zoals autohuur en excursies enz.

en bij restaurants idem zegt u maar dat ik u gestuurd hebt krijgt u een welkomst drankje van de eigenaar en dat is toch leuk he, en de hostes maar flink goedkoop eten en drinken ha ha.

Provisie van een procentje of dertig is geen uitzondering zeker in de autoverhuur, en die kan je meestal best zelf verdienen.

Fijne vakantie

• Alex

Het is heel gebruikelijk in GR om commissie te ontvangen op autohuur en excursies als je die verkoopt aan toeristen. Het levert behoorlijk wat op voor een hostess. Zeker als je hostess bent van een grote touroperator als Sunweb. Breng je regelmatig gasten aan in een bepaald restaurant dan kun je daar zelf het hele seizoen gratis eten en drinken. Veel mensen willen ook graag aan het handje genomen worden - en dat zijn niet de eigenwijze prikkers van dit prikbord - en vinden het allemaal wel best.

• samaria

Nou als we het over de Nationale Volkssport voor hostessen op Kreta hebben, dan weet ik er ook nog wel eentje.Een excursie, bijvoorbeeld naar de Samaria Kloof kost bij de hostess al gauw 45 euries, Een willekeurige aanbieder van excursies, bijvoorbeeld Klados Travel rekent voor dezelfde execursie 30 euries.Het is jammer dat de vakantieman Frits Bom er al jaren geleden mee is gestopt anders had ik 'm zeker een brief geschreven.

• Via Vliegen

Je boekt bij een grote reisorganisatie en dan:

Bij aankomst op het vliegveld loop je met je koffer naar buiten. Je zoekt naar mij; het meisje/jongen (hostess m/v) van de organisatie waarbij je geboekt hebt. Ik ben altijd dat meisje of jongen met dat gemaakte lachje! Spreek mij aan en vervolgens kunt u plaats nemen in de bus.

In de bus begint mijn (hostess m/v) grote leugen en verkoopverhaal en vervolgens bij de volgende meeting in het hotel of app.

Boek nooit een auto bij het hotel/app. of lokaal in het dorp of de stad. Boek bij mij (hostess m/v) is veeeel beter. Of de auto nu goed of niet goed is maakt mij niet uit; als ik er maar aan verdien. Klachten ook niet bij mij, maar bij de verhuurder; het telefoonnummer staat op de label aan de auto-sleutel.

Huur ook geen scooter lokaal. De wegen zijn slecht en indien u een ongeval krijgt, kan ik (hostess m/v) niets voor u doen. U kunt natuurlijk wel een scooter via mij huren. Dan zijn de wegen opeens niet meer zo slecht en ik verdien er lekker aan.

Ga niet eten in de gemiddelde Griekse taverna. Het eten is daar niet goed (en ze zetten u mogelijk wel af hahaha). Met name omdat het zo warm is, kan het vlees wel eens bedorven zijn. (het is op Kreta voor het eerst zo warm en een Griekse kok kan daar niet mee omgaan). Ik (hostess m/v) zal u wel vertellen waar u kunt eten. Of het eten nu smaakt of niet zal mij een rot zorg zijn, zolang ik er maar aan verdien en zelf gratis eten en drinken heb.

Boek ook nooit een dagtrip, die ik niet verkoop. Namelijk de andere maatschappijen rijden met oude bussen. Ook zijn de trips bij ons veel mooier en beter (Samaria b.v.?) U boekt gewoon bij mij (hostess m/v) of u de trip nu leuk vindt of niet zal mij een rot zorg zijn; als ik er maar aan verdien.

U wilt duiken? Helaas dat heb ik (hostess m/v) niet in mijn programma. Boekt u nu maar gewoon Spinaloga, dan ziet u ook water. Het zal mij (hostess m/v) namelijk een rot zorg zijn of ik u van het duiken af hou. Aan Spinaloga verdien ik ten minste.

Kortom…. het zal mij (hostess m/v) werkelijk een rot zorg zijn dat u een leuke vakantie heeft en de dingen kunt doen die u eigenlijk had willen doen. Ik, (hostess m/v) ben hier op het eiland om een leuke tijd te hebben en zoveel mogelijk geld van mijn gasten af te troggelen. Ik ben er eigenlijk helemaal niet voor de gasten; dat zijn maar domme toeristen. Daarom mag ik ook zoveel jokken, onwaarheden spreken en bedriegen.

O ja, ik (hostess m/v) heb mijn opleiding intern genoten. Mijn baas knijpt de hotel- en appartement houders uit en ook de toeristen. Dan mag ik ook wel wat doen toch?

Fijne vakantie allemaal.

PS.

dit gaat op voor 99,9 % van de hostess(en)

• henny de blok

Wat zijn jullie zielig, weet je wat een hostess verdient, laat die mensen toch lekker wat bij verdienen. Typisch Nederlands jullie nemen waar schijnlijk nog zelf je aardappelen mee. waar maken jullie je druk om, blijft dan lekker thuis.

• Harry

Ik zag vandaag nog een charter vertrekken met een caravan erachter !!

Da's pas Nederlands.

Mensen: laat iedereen in zijn/haar waarde.

Degene, die meer in een land komt, weet inmiddels wel hoe te handelen.

Degene , die voor het eerst in een land komt, is blij een beetje op weg te worden geholpen.

Zo ben je een first time booker, zo ben je een ouwe rot in het vak.

Leven en laten leven !!!!

• Harry