Hoi,
Wij willen in september 10 dagen naar Kreta en nu vragen wij ons af of dat goed te doen is met ons zoontje van 14 maanden.
Kun je op Kreta leuke excursies maken met bv een buggy en hebben jullie wat tips?
Groetjes,
Danielle
Natuurlijk kun je heel makkelijk met je kleine naar Kreta. Onzin dat het niet geschikt zou zijn en dat was je vraag helemaal niet.
Grieken zijn gek op kinderen dus bereid je voor op veel aandacht :-)
Op zich is Kreta niet echt “buggy-vriendelijk”, je hebt vaak hoge stoepranden enzo, maar er zijn ook plaatsen met een boulevard (zoals bijv. Rethymnon). Sissi ken ik niet zo goed, ik woon aan de westkant van Kreta.
Ik raad je aan om een auto te huren, met een georganiseerde trip lijkt me niet zo'n slim plan. Stel als je kleine het zat is, kun je niet terug als je met een groep weg bent. Met een auto ben je vrij, je kunt stoppen waar en wanneer je wilt en waarschijnlijk zal je zoon/dochter ook nog weleens in slaap vallen als je onderweg bent.
Kreta in September met een “baby”van 14 maanden is goed te doen. Wij hebben onze baby / inmiddels peuter meegenomen vanaf 7 weken en dit 2 a 3 keer per jaar. We huren gewoon een auto en hij slaapt (ook nu nog) bijna altijd onderweg. Hij is gek op al die aandacht van de grieken, krijgt altijd van alles en speelt in het restaurant lekker met een autootje of iets anders. Of er voor een kind van 14 maanden al echt iets leuks is, is moeilijk te zeggen, dat is per kind verschillend. Maar het eiland biedt zoveel moois en verschillends er is vast wel iets bij. En de temparatuur is dan lekker aangenaam.
In sissi zijn 2 leuke starnden om heen te gaan. Verder kan je sávonds lekker een rondje wandelen, er is geen boulevard of zo, maar het is wel gezellig rond de haven. Verder een tochtje naar Agios Nicolaos, naar het hogere gelegen Lassithiplataeu, gaat allemaal prima met een kleine. Een auto is wel handig. Het kleine strandje in de haven van sissi is erg klein en het grotere strand ligt een stuk lopen buiten het dorp, met nog een flinke klim. Maar misschien houden jullie helemaal niet van t strand en is het zwembad bij het hotel voldoende!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?