Botanical park in the wonderful west

• GvE

Enkele dagen geleden las ik in mijn mailbox een artikel wat mijn aandacht trok.

In october 2004 voltrok zich in het dorp Skordalou tussen de stad Chania en Omalos een enorme ramp.

Tijdens een felle storm waaide een electriciteitspaal om en veroorzaakte een catastrofale brand, waarbij meer dan 60.000 eeuwenoude bomen verloren gingen, waaronder ,olijfbomen,cypressen en sinaasappelbomen.

Een van de bewoners kocht de vernielde grond op en planten er nieuwe bomen.

Begin 2009 is op die plek ‘'Botanical park of Crete’' geopend.

Een enorm groot park met tropische planten,aromatische planten en een restaurant waar gekookt wordt met traditionele producten.

Nou weet ik dat er niets mooier is dan in de vrije natuur op Kreta te vertoeven wat één groot ruig natuurpark is……

Wie van jullie heeft dit park al bezocht of is van plan dit te gaan doen?

Ik lees er graag wat over.

Met vriendelijke groet , :)

Ger

• Martine Prest

Ik heb wel de website gevonden: http://www.botanical-park.com/Default.aspx?lang=en

• marianthi

hoihoi

ik vertrek binnenlort naar west kreta voor 7 weken.We gaan daar zeker kijken.Ik hou me altijd aanbevolen voor nieuwe ontdekkingen.We nemen zo`n apparaat van garmin mee waarmee je coordinaten kunt opzoeken en vastleggen.Zo kunnen we op de meter aanduiden waar het precies was.ik ga een logboek bijhouden van alle dagen dat ik er ben,wat ik doe en zie.met uiteraard de foto`s en coordnaten.je krijgt nog te horen!

• GvE

Aha….leuk ! marianthi.

Als er iemand op Kreta weet te genieten zijn jullie het wel.

En jij gaat je logboek op de moderne wijze vastleggen.

Nou ik kan je vertellen……

''onze'' Harry van het Pb doet dat al jaren in een schoolschriftje waarin hij alles van dag tot dag opschrijft en het dan thuis gaat uitwerken.

En daardoor kan je bij hem ook altijd aankloppen voor goede informatie en tips als het over Kreta gaat, vooral the wonderful west

is één van zijn favorieten.

We horen straks graag van je hoe het geweest is, en wat voor nieuwe ervaringen jullie opdeden.

Maar eerst vakantie vieren?

….of ga je voor aspame de kinderen en hun ouders weer een onbezorgde vakantie bieden op Kreta?

Ik wens je in elk geval veel plezier daarbij!

Met vriendelijke groet,

Gerry