Kreta bonnefooi

• AnneKreta

Ik ben op zoek naar een vakantiebestemming voor op de korte termijn. Weet iemand of Kreta eind juni op de bonnefooi te doen is? Of zou ik dan veel te horen krijgen dat de accomodaties vol zijn? En iemand enig idee of het met openbaar vervoer te bereizen is? Ik wil naar de minder toeristische plekken, waar griekse feta geserveerd wordt in plaats van deense -;).

Alvast bedankt voor de reacties!

• Henkjan

Hoi Anne,

Kijk eens op www.mertiza.com www.sunbudget,com www. villa-aliki.com voor leuke accomodaties.

Je moet dan wel zelf een vliegticket boeken.

• Henkjan

Sorry moet zijn www.sunbudget.net

Kijk ook eens op www.mirtos.de

Openbaar vervoer is goed te doen en kost bijna niets.

Succes,

Henkjan.

• Xander

Op de bonnefooi naar Kreta is, zeker eind juni, uitstekend te doen.

Je zult weinig of geen dorpjes tegenkomen waar geen kamers vrij zijn.

Zelfs in het hoogseizoen kan je prima op de bonnefooi naar Kreta.

Zolang je oorden zoals Chersonissos en Malia overslaat zul je overal dorpen vinden waar ze nog de echte Griekse feta serveren !

Met het openbaar vervoer is prima te reizen. Hou er wel rekening me dat er dorpjes zijn waar maar 2 of 3 keer per dag een bus langskomt.

Kijk op deze site voor dienstregelingen (timetable): http://www.bus-service-crete-ktel.com/

Kalo taxidi !

• Berendaki

Op de bonnefooi naar Kreta in juni is geen probleem. Genoeg accomodaties en er zijn goede busverbindingen.

Een leuke bestemming is bijvoorbeeld Vamos (www.vamossa.gr), gelegen tussen Chania en Rethymno.

• tinusP

Op de bonnefooi is prima te doen, eigenlijk de hele zomer door.

Maar het OV is nou niet bepaald vergelijkbaar met NL, Vanuit Plakias naar Rethymnon ( een klein uurtje met de bus) kost voor een retourtje € 18,- en de bus gaat maar 6x per dag. Wel is de bus erg luxe. Wil je bijvoorbeeld de Zuidkust langs reizen, dan moet je erg goed zoeken naar de juiste verbinding en heel precies kijken, anders kom je er echt niet.

Langs de noordzijde van het eiland is het OV beter. Maar met een auto kun je beter op die mooie plekjes komen die je met het OV echt niet bereikt!

Succes

• Sytze Vliegen

Hallo,

Feta moet Grieks zijn. De Denen mogen in Europees verband Schapenkaas geen Feta meer noemen. Is ook redelijk denk ik, maar ja.

Voor een accommodatie zou je ook eens kunnen kijken op www.esperides.net. Nederlanders op Kreta met appartementen. Soms is het wel eens makkelijk om landgenoten om je heen te hebben die informatie hebben, maar ook hulp bij (niet te hopen) problemen.

Sytze.

ook namens Mevrouw Vliegen.

• jvanhouten

Hoi Anne,

je kunt ook eens kijken op de advertenties via kreta startpagina. Veel plezier straks. Gaat vast lukken.

• Wilma

(Voor een accommodatie zou je ook eens kunnen kijken op www.esperides.net. Nederlanders op Kreta met appartementen. )

Hoezo reclame op coca cola?;)

De Groetjes aan je vrouwtje

• Arthur

En natuurlijk www.zorbas.nl