aanbetalingen aan hotels en autoverhuurders op Kreta

• TCA

Stel dat je een deel van een huursom of overnachting(en) aanbetaalt aan een lokaal bedrijf op Kreta, in hoeverre ben je dan als Nederlandse consument beschermd indien het bedrijf failliet gaat of zo? Is er op Kreta iets van een waarborgfonds of zo?

• Alex

Je hebt geen enkele bescherming en bent dan het betaalde geld kwijt. Je krijgt niets terug. Ga daar maar vanuit. Als dit je angst is - en dat is het klaarblijkelijk anders zou je de vraag niet stellen - dan kun je beter bij een Nederlandse reisorganistaie boeken die aangesloten is bij het SGR.

Veel plezier!

• Sytze Vliegen

Beste,

Wij hebben een lokaal bedrijf op Kreta. Wij hanteren ook de regeling voor een aanbetaling bij boeking van een appartement. Deze regeling hanteren wij sinds 3 jaar, omdat bleek dat sommige “Nederlanders” drie appartementen boeken en ter plaatse er een uitzoeken en vervolgens de andere twee laten stikken.

Wij hebben normale en overzichtelijke algemene voorwaarden. Wij houden ons ook aan deze voorwaarden. Indien gasten niet kunnen komen door welke omstandigheden dan ook, kijken wij samen met de gast welke oplossing redelijk is. Als iemand in januari boekt voor een appartement in september is er nog een lange tijd te gaan. Er kan veel gebeuren en zelfs zoveel dat de reis en verblijf voor de gast niet mogelijk is.

Wij vragen niet om papieren van een arts, overlijdens berichten, ontslagbrieven enz. Ook zijn wij soepel ondanks het feit dat er nog geen negatief reis advies is afgegeven. Kortom: ik denk dat wij vele malen soepeler omgaan met het leed van de gast. Dit natuurlijk zonder in het ootje genomen te worden door de gast.

Het feit alleen, dat wij helaas een aanbetaling moeten vragen was voor ons al een probleem. Wij betalen ten alle tijden de aanbetaling minus gemaakte kosten of anders terug. Indien wij het kopje niet boven water zouden kunnen houden, betalen wij ook terug. Namelijk wij zetten de aanbetalingen apart.

Dus:

Geen tientallen formulieren, geen afwimpelen naar een geschillencommissie enz.

Mogelijk zijn wij beter dan de ANVR en SGR.

Natuurlijk spreek ik voor mijn bedrijf en niet voor anderen. Maar de buitenlanders die een bedrijf op Kreta hebben en die ik ken, gaan zeer zorgvuldig met hun gasten/klanten om.

Uw

Sytze.

• Kees

Betaal nooit een aanbetaling bij een internetboeking, de betrouwbare bedrijven vragen daar ook niet om.

ik ken redelijk veel appartementhouders en autoverhuurders, wandeltochten organisatoren enz. die steeds vaker proberen om hun handel zelf te slijten en niet via een touroperator, een goede zaak want ze zijn een stuk beter af maar geen van deze mensen vraagt een aanbetaling.

Stellingen als ze boeken drie appartementen en nemen er maar 1, of ik moet ook al kosten maken zijn natuurlijk doorzichtige flauwuwekul verhalen.

Er komen er steeds meer websitis online die als je ze leest je begint te denken zo dit is een groot bedrijf die hebben alles in eigen hand, mensen doorlezen en goed kijken je moet dan alles per e-mailtje afhandelen of een mobielnummer bellen.

vaak zijn het handige jongens die een site opzetten en opereren vanuit een achterkamertje en in de praktijk bezitten ze niets ze regelen alles via hun strooimannetjes en strijken de provisie op en hebben zelf geen enkele vergunning om ook maar iets te verhuren of te organiseren.

ik ken er diverse die zo opereren.

Je moet er niet aan denken als er wat gebeurd bv een ongeluk als je bij zo'n bedrijf iets regelt.

dus mijn advies absoluut niets aanbetalen en vraag eens bij websites naar hun voorwaarden en regelementen en waar je hun aangeboden artikelen eens kan bekijken dan vallen er al vlug velen af.

• Sytze Vliegen

Heer Heger (soms als K&A of anders)

U doet al nog wat. U plaats een reactie met de stelling dat ik kennelijk onwaarheden spreek. ( Stellingen als ze boeken drie appartementen en nemen er maar 1, of ik moet ook al kosten maken zijn natuurlijk doorzichtige flauwuwekul verhalen.) Kees….. ze hebben je eenmaal afgeschoten; wil je een tweede maal? Kees; je naam gaat hier op Kreta nog al de ronde. (niet positief) Zeg het maar!

Kees, hoe gaat het met je (oplichting) sites, Weet je de onbedoelde Nederlanders al te pakken?

Uw

Sytze

En dat lieve mensje van mij natuurlijk

• Xander

Wanneer je bij een van de grote internationale autoverhuurders een auto reserveert moet je wel degelijk een aanbetaling of zelfs het volledige bedrag via creditcard voldoen. Alleen de lokale autoverhuurders op Kreta doen het zonder aanbetaling.

• PeterX

LOL (laughing out loud, voor de noobs). goeie reactie, sytze (en mevr. vliegen natuurlijk). Je hebt groot gelijk hoor! Ban Kees maar gewoon.

• Harry

Kees, het gaat over bedrijven op Kreta, niet op internet.

Ook niet over achterkamerjtespolitiek of achtertuintjes in jouw geval.

Als je on line iets boekt, zonder aanbetaling, heb je ter plaatse geen poot om op te staan.

Boek je echter met een aanbetaling, al is het maar één euro, dan kun je, bij malversatie aangifte doen bij de politie ter plekke.

Aan den lijve ondervonden.

Even off topic: hoe lopen de zaken met je freelancers ??

• Pim

Hoezo achterkamertjes en stromannetjes??

Kijk eens waar jezelf mee bezig bent op andere Prikborden.

Doe dat hier maar niet: word je nog meer “afgeschoten”!!

http://chania.startpagina.nl/prikbord/read.php?456,6095938,6095938#msg-6095938

http://rethymnon.startpagina.nl/prikbord/6095951/bcump#msg-6095951

http://www.wtc-crete.com/index.html

Pim

• Kees

Moet je toch beter kijken beste Pim, en je moet geen appels met peren vergelijken goede man.

En overal staan gewoon open e-mailadressen en telefoonnummers bij hoor dus ik heb niets te verbergen.

Veel plezier bij het lezen van de advertentie.

http://kreta.paginamarkt.nl/freelance-mederwerkers/277701.html

Met een vriendelijke Groet

Kees Heger

Analipsi Kreta

cheger@otenet.gr

info@ta-vrikes.eu

6981400206

2897025581

heb ik zo weer genoeg openheid gegeven beste Pim of hoe je ook mag heten.