Crisis? Zin of onzin?

• jolinda

Ik kan in Nederland genoeg B&B vinden tussen de 20,– en 35 euro p.p., zelfs in Amsterdam. Voor de prijs die jij noemt kan ik honderden drie/viersterrenhotels vinden. Je overdrijft wel een beetje hoor. En voor 500,– euro per week boek je ook een aardige bungalow, zelfs aan de kust en nog vrij in het hoogseizoen. Mijn familie is net terug van Kreta en vertelden dat er inderdaad heel veel appartementen en hotels weinig te doen hebben. Ze gaan ieder jaar naar dezelfde plaats en ze vonden het schrikbarend stil. Ik vind wel een paar lastminutes voor 200 euro op Kreta, maar in de schoolvakanties begint het zo'n beetje bij 400,– euro per week'(appartement + vlucht).

• Harry

http://www.bedandbreakfast.nl/provincie/Gelderland

Zo maar een URL van de B&B site, provincie Gelderland.

Ik doel hier dus op de “originele” B&B van weleer, die nu (bijna ongemerkt voor de gast) ook een “sterren” classificatie heeft ingevoerd. ( ik dacht tulpen).

Die bungalow zal er zijn, maar niet op de bekende parken.

Ik weet, dat omwille van het binnenhalen van handel, er een prijsdumping gaande is, maar dat is in ieder land momenteel het geval (helaas)

Voor 195 euro zit je een week op Kreta, voor 118 euro met Condor vanaf Düsseldorf naa Chania, retour (deze week)

Eind juni voor 138 euro dezelfde vlucht.

Ergo: voor de pegels blijf je niet in een onzeker klimaat.

• jolinda

Hallo Harry,

Op de site dien jij noemt staan hele mooie B&B in Gelderland voor 25-30 euro per persoon en worden ook nog goed beoordeeld door de gasten. Vergis jij je niet? de prijzen die daar genoemd worden zijn voor 2 personen hoor. En mocht je je niet vergissen dan moet je, als je prijzen wilt vergelijken, niet in Nederland naar de duurdere adresjes zoeken en op Kreta naar de goedkoopste. Op Kreta zijn ook veel prijzige accommodaties te vinden hoor. Ik ga ondanks de crisis ook lekker naar Kreta hoor, maar met een gezin met kinderen bespaar je toch behoorlijk als je in Nederland blijft.

• gerrari

Wil me met de prijzen niet bemoeien, maar kijk eens naar buiten. Oké, ook op Kreta kun je een plensbui treffen maar die is na een uurtje weer helemaal vergeten. Denk dat de meeste vakantiegangers toch ook wel gaan voor het mooie weer en dat is in Nederland altijd maar afwachten.

gr. Gerrari

• Harry

Ik probeer appels met appels en peren met peren te vergelijken.

Ook op Kreta liggen de prijzen heel anders als je rondsnuffelt, rond rijdt.

Deze prijzen halen dan bij lange na niet de geadverteerde prijzen.

Ik vind de vergelijking dan ook opgaan.

De toevoeging van Gerrari doet uiteraard ook opgeld: ik kijk nu naar buiten, het regent, dat het giet en vandaag is de zomer begonnen, is de zonnewende, etc.

• John Dekker

Wat mij wel heel erg opvalt, is dat er dit jaar door de reisorganisaties op radio en televisie totaal geen reclame wordt gemaakt voor hun reizen en aanbiedingen naar Griekenland. De enige die je zo nu en dan nog eens voorbij ziet komen is Arke met reizen naar Turkije en Madeira. Andere jaren zag je veel meer reclame van Jiba, Verio en andere organisaties.

• tinekeP

zie bij Jiba weinig echte last minutes, maar bij Ross reizen wel! 249 voor een weekje zuid of west kreta en voor 100 euri meer nog een week!

Dat is nog eens goedkoop te noemen!

• John Dekker

Nou lees ik gisteren in de krant en op teletekst dat de KLM door de recente reclamecampagne met leuke aanbiedingen een omzetstijging van 5% heeft voor de zomerperiode. Dus reclame maken loont!:S