Crisis? Zin of onzin?

• TCA

Ik heb het hier al meer voorbij zien komen: de invloed van de crisis op het toerisme op Kreta.

Wat mij verbaast is dat de grote touroperators tegen mij zeggen dat ze bijna net zoveel Kreta boeken als vorig jaar. Liegen ze of hebben zij geen last van de tegenwind?

Kan me moeilijk voorstellen dat juist de kleintjes getroffen worden en dat de Arke's en Sunweb's gewoon volop Kreta verkopen. Wat denken jullie?

• gert van woerden

Er is wel degelijk crisis op Kreta.Ik werk nu voor het tweede jaar voor een touroperator.De touringcars halfvol,normaal werk ik 3 dgn p.w nu nog 1 dag.De restaurants slecht bezet,weinig auto,s in de verhuur.Hopenlijk wordt juli en aug beter.Het is wel 31 gr.C daar ben je van verzekerd.Allemaal welkom op ons Kreta.

• TCA

Het is dus meer commerciële blablabla van de touroperators als ze zeggen dat ze volop boekigen naar Kreta doen en er op die bestemming weinig van merken?

• Kees H

Pure onzin wat ze vertellen we hebben hier in Analipsi 4 a 5 appartementencomplexen van Jiba hotelplan enz zijn praktisch leeg en ze hebben nog het meest prive boekingen van gasten die hier jaar in jaar uit komen.

dus het is weldegelijk erg veel minder dan de afgelopen jaren.

gr Kees

• Bart

Ja Kees, mee eens.

In Kato Gouves ‘t zelfde verhaal. Ze ’drijven' momenteel hoofdzakelijk op de vaste gasten die ieder seisoen al komen. Maar 't is Juni, en wat je qua drukte nu kan je dat nu amper vergelijken met eind April begin Mei 2008. Kommer en Kwel dus!

• greetje22

ben net terug van 2 week chersonnisos en stalis. en het is er echt rustig, er zijn 50 tot 60 % minder gasten dan de vorige jaren. iederen klaagt.

Je ziet de prijzen in een week naar beneden gaan, waren de zonnebrillen vorige week nog 8 euro nu al voor 4,50. Zelfs de strandstoelen in stalis waren for free

• GERT EN MARJAN

Wij zijn net terug gekomen van Kreta maar in de plaats Retymnon kun je goed merken dat het veel stiller is dit ook volgens

de retaurants en auto verhuur

• Reisbureau medewerkster in GR

Ik zou willen dat ik kon zeggen dat de crisis in het toerisme onzin is! Het is echt crisis in het toerisme door heel Griekenland heen. We horen het bijna dagelijks op tv en lezen het in de kranten. Ik werk in het toerisme en hoor het ook van de accomodatie eigenaren hoe slecht ze er dit jaar voor staan. De toeristen die wel komen geven ook veel minder uit. Er wordt gesproken over 20% minder toeristen. We hopen met zijn allen dat het volgend jaar beter word.

• VVV - Den Haag

Het is net of het alleen erg is op Kreta? Wat denken jullie van jullie eigen land, daar hoor je op het internet niemand over. De mensen die naar Kreta gaan hebben nog wel wat te besteden. Oke het aantal loopt terug. Maar wat wij bij ons op het werk (VVV) merken is dat er mensen komen die in onze omgeving a.u.b. een bed and breakfast zoeken toch maar iets een vakantie gevoel te hebben. Verder is het hier in de hotels en pensions ook embarmelijk stil. Dus puntje bij het paaltje we moeten genieten met wat er nog is en wat wij nog kunnen.

• Harry

De mensen die naar Kreta gaan, hebben nog wel wat te besteden……

Back to base:

Gelukkig zijn er veel toeristen, die willen en kunnen gaan ondanks de door de banken gecreëerde malaise.

Daarnaast kraait men in het Ivoren Torentje in Den Haag, dat we eerst aan eigen land zouden moeten denken bij het boeken van een vakantie.

Kost dat nou ??

Beetje B&B start vanaf 42 tot 45 euro PER PERSOON !!

Belachelijke prijs.

Wat te zeggen van een “huisje” op één van de ons bekende parken ??

De prijzen zijn buitengewoon hoog, zeker in de schoolvakanties.

In onze hoofdstad dalen de kamerprijzen drastisch en bijv het Ibis segment zit nagenoeg vol.

Teken aan de wand.

Gelukkig kunnen we ook voor ron de 200 euro naar Kreta.

Ben het met schrijfster echter eens, dat er malaise in de Nederlandse horeca is (behalve de strandtenten op dit moment).

Ik lees getrouw de Horeca Misset en de cijfers zijn slecht, evenals de voorspellingen.

De enige tak in deze branche waar men de komende maanden een omzetstijging verwacht, is de afdeling strandtenten.

Hierbij wil ik dan echter aantekenen, dat deze uitbaters in 5 maanden de omzet van een heel jaar (kunnen) verdienen, dat heel graag doen met hard werken in die periode en dan weer 7 maanden op hun lauweren kunnen rusten.

Zo slecht gaar het dan nog niet waarschijnlijk.

Ergo: wat relativeren in deze missataat niet !