gefopt door jiba!!!

• stefan

wij zijn 25 jaar getrouwd,dus reden om met kinderen en aanhang naar Kreta te gaan ,2 weken in de bouwvak( aug) en wij betalen alles,(hard voor gespaard dus)

Bij Jiba geboekt zo`n 2mnd geleden.

Nu kijk ik onlangs op de site van jiba en zie tot mij verbazing dat onze reis goedkoper is geworden, 1050 euro goedkoper ja echt waar.

Kijk dat geld hadden wij liever uitgegeven in Kreta,We hebben uiteraard contact opgenomen met Jiba maar ja prijzen fluctueren zeggen ze.Pech.

Hadden we ook verwacht van Jiba,want staat duidelijk in de voorwaarden.

We laten ons vakantie plezier er niet door bederven,maar ik vroeg me af wat is wijsheid Voortaan niet meer zo vroeg boeken en afwachten met als risico dat het vol is.Of de hoofdprijs betalen,Ik weet het niet maar mijn advies is aan iedereen die nog wil boeken,de prijzen gaan nog verder omlaag en ik denk dat als je even wacht je voor een appel en ei op Kreta zit.

Het is nu pas mei en het verschil bij ons is nu al 1050 euro en ik denk dat het alleen maar meer wordt.

• Ine

Is er niets anders meer vrij in die tijd? anders boek je toch gewoon om, je mag een boeking wijzigen voor 27 euro.

ik zou het de moeite waard vinden om dit uit te zoeken.

• Xander

Gaat niet altijd op.

Ik heb de tickets voor de zomervakantie al in januari geboekt.

Sindsdien heb ik de prijzen alleen maar zien stijgen !

Afgelopen week waren ze bijna 150 per ticket duurder dan in januari (bij Transavia).

• tineke

voor losse tickets gaat het inderdaad niet op, had er ook op gehoopt, maar helaas.

Voor pakketreizen, zoals bij jiba, kun je inderdaad beter wachten, zeker als je flexibel bent qua locatie en periode. In de 3 weken bouwvak valt er altijd wel iets te boeken!

• stefan

Ja je hebt gelijk er is altijd iets vrij,dat blijkt wel nu.

Ik zou er iets meer vrede kunnen hebben als het om een last minute ging.

Maar er wordt massaal niet geboekt dus prijzen zakken.

Ik zal als we daar zijn toch wel stiekem denken voor wie wij de vakantie betaald hebben, hahahaha

• Henk

Stefan,

Nog los van het feit dat een prijsfluctuatie is opgenomen in de algemene voorwaarden, toont het niet van enig mate van klantvriendelijkheid. Je kunt als reisorganisatie dan wel het gelijk aan je kant hebben, je bindt hier zeker geen klanten mee.

De beleving van de klant vindt uiteindelijk zijn weg via diverse kanalen, waaronder dit PB. Menigeen zal hieruit lering trekken en wellicht een reisorganisatie in de hand nemen welke een meer klantvriendelijke opstelling etaleren.

Zorg voor de klant begint bij de beleving van de service. Als deze rammelt, zoals in het onderhavige geval, dan zal dit verder in de organisatie ook worden aangetroffen. Uiteindelijk is niet de prijs bepalend voor een service of product, alsmede de betrokkenheid naar de klant. Deze betrokkenheid blijft achter en zal worden uitgedragen.

Veel organisaties hebben dit lange termijn denken nog niet helemaal door, maar gaan voor de snelle winst. Uiteindelijk zullen ze hiervoor de kous op de kop krijgen. In de reiswereld is je naam snel uit de gratie en daalt je winst en kan alleen maar worden terug gekeken naar het punt waar het fout is gegaan.

Geniet van je vakantie op het mooie Kreta met de kinderen en nog gefeliciteerd met je 25 jarig huwelijk.

Groetjes vanaf een warmer wordend Kreta.

Henk

• Wil

De restjes gaan inderdaad aan goedkopere prijzen eruit. Ik ben i.i.g. blij dat ik vroeg ( december) geboekt heb want enkele weken later was mijn keuze appartement en periode al volgeboekt. Als ik nu een vergelijkbare vakantie zou willen (zelfde bestemming, vergelijkbare acco en zelfde periode) was ik enkele honderden euros duurder uit.

• Arthur

Waar ga je naar toe Wil?? en wat voor werk doe je op of voor MAA.

grz Arthur

• Wil

Je bent toch wel nieuwsgierig naar me he Arthur. Ik laat je nog een beetje te raden over: We gaan dit jaar naar een ander eiland,een beetje noordelijker en een beetje kleiner dan Kreta. Ik werk niet voor MAA maar wel in een zeer nauw aan de luchtvaart gerelateerde instelling.

• Arthur

Dan ga je naar Kythira of anders naar de cycladen met Thira als eerste, dat is een beetje noordelijker.