Nog 5 1/2 de week!

• tineke

Kan niet wachten; het duurt nog vijf en een halve week eer we weer op Kreta zijn!

Verlang naar 5 weken Plakias en een weekje to the beautiful east!

Brrr, soma gaat de tijd NIET snel genoeg.

Wanneer gaan jullie

• sylvia

Wij gaan vanmiddag!!

• Nancy

Wij vertrekken 17 Juni voor 3 weken naar Rethymnon!

• sylvia

JIhaaaa Wij vertrekken zondag!!!

• lucy

Oeh wat lekker snel al allemaal, wij gaan a.s. woensdag over 4 weken, naar Matala voor 3 zalige weken, maar we gaan zeker een dagje naar Plakias, herinneringen van 2 jr geleden ophalen. En veel zien, Samaria lopen, scooter huren, autootje, veel wandelen, helemaal leuk al die voorpret.

Maar nu eerst hier van het mooie pinksterweekend genieten, hier was het vandaag Kretablauw!!!

• Wilma

Hi Lucia, wij zijn vandaag,,ahumm , het is nogal laat!,,onderhand gisteren,, teruggekomen , en deze keer uit vanuit Plakias:) en dat is ons (ook) goed bevallen!!

Veel leuke mensen ontmoet!!

Volgend jaar willen we mischien wel weer naar het zuiden, Heeeeerlijk rustig: We willen dan toch wel een andere plek bezoeken ) Kan jij of ,,mischien,, ook wel anderen mensen iets over Mantala e/o vertellen, hoe het daar is?

Groetjes

• lucy

He Wilma, leuk, viel het mee met de wind in Plakias? Hoorde van mijn zus dat haar buurvrouw een paar weken geleden het erg koud had gehad tijdens weekje Plakias, maar heerlijk dorp verder. De zuidkant is ook onze favoriet, alhoewel Georgioupolis in het noorden tussen Chania en Rethymnon ook niet te versmaden is, ook klein, mooi strand en leuke sfeer.

Matala zijn wij tijdens onze vakantie in Plakias een paar keer geweest, ook een keer een middagje in 2000 en in '96.

Overdag wordt het flink bezocht door toeristen, 's avonds lekker rustig dorp.

Anders weer als Plakias, strand is in een baai (erg beroemd door de overbekende hippiegrotten), paar kleine straatjes met winkeltjes, tavernes aan het strand, trapje naar beneden en je staat op het strand en een soort overdekte oosters aandoende vaste markt. Soms is de zee spectaculair hoog, mag je er amper in, maar heel erg leuk. Onze zoon van 14 wilde heel graag hier naar toe hierdoor, dus we hopen op een paar dagen zo'n zee. Verder zijn er volgens mij prachtige andere stranden vlakbij, over de rotsen op een half uurtje of zo een mooi naaktstrand (vonden wij zo heerlijk in Plakias), Kommos beach. Mooi achterland, veel opgravingen enz.

En gewoon lekker kleinschalig, rustig, relaxed, heerlijk.

Zal zeker hier mijn ervaringen opschrijven na afloop. Hierboven staat ergens ook ene berichtje van Arzubel die volgende week naar Matala gaat.

• lucy

Wat voor accomodatie zat je trouwens Wilma in Plakias? wij zaten 2 jr geleden in Anthos, kleinschalig app. heuvelopwaarts van de eigenaren van Allianthos Garden en Beach.

• Wilma

Hi Lucy,voordat we vertrokken zei ik al voor de grap, we laten ons heerlijk zandstralen daar in het zuiden, dat had ik nooit moeten zeggen ;) hihi, de 1e week hadden we 5 dagen een stormachtige wind, de bladeren van de palmbomen stonden allemaal 1 kant op en de wolken bewogen niet en bleven lekker boven Plakias hangen

Ik was blij dat we 2 weken hadden,zodat we tenminste nog een mooie week overhielden. Deze X hebben we voor 1 week een auto gehuurd ipv een quad, want die hebben ze daar niet,dus we hebben lekker veel gezien.ook 1 dagje naar Redhymnon geweest,wat een hekseketel is het daar in het verkeer zeg,we waren blij dat we weer naar het zuiden terug gingen.

We zaten in app,, Anna,,, die heeft 7 appartementen. 300 mtr van het dorp =goed bevallen :)

Voor ons was het de 1ekeer naar het zuiden toe, ik was ff bang dat het te stil zou zijn, maar we vonden het wel fijn daar, Plakias is een leuk dorp.

(er waren nu veel minder mensen als vorig jaar Mei, hoorde we van veel kretanezen)

Ik ga me nu weer lekker orrienteren op volgend jaar.

Georgioupolis….zit ook nog in mij achterhoofd, we zullen wel weer zien :)

Geniet ervan over een paar weekjes!

Groetjes

• Arthur

Dit dus, dat is het enige nadeel in Mirthios

en voor de rest is het goed bevallen bij Yannis en family??

grz Arthur