Net zo druk in mei als anders

• GvE

Hoi Ans,

Nee Ans je hebt niks te klagen met zo'n heerlijk vooruitzicht dat jullie binnenkort de vakantie op Kreta door gaan brengen.

Laat je die vakantie voorpret niet ontnemen door de woorden crisis,duur,of iets van die strekking.

Op Kreta is er voor elke beurs een taverne, en in de dorpjes die jullie aan gaan doen zullen de prijzen van eten en drinken aanzienlijk lager liggen dan in de grote steden.

Ik hoor het in mijn omgeving van meerdere mensen die net terug zijn van hun voorjaars vakantie, dat het overal minder druk is dan andere jaren dat zij er rond deze tijd waren, of het nou Thailand, Canarische eilanden, Kreta of elders is…..

In de vliegtuigen zijn veel plaatsen onbezet van vliegtuigmaatschappijen die anders met een volle kist naar de diversen bestemmingen vliegen.

Dat wil toch zeggen dat er mensen zijn die minder te besteden hebben,of de hand op de knip houden in deze financieel onzekere tijden.

Maar als ik lees wat jij op Kreta denkt aan te treffen, mooie natuur,vergezichten,lieve dorpjes, vriendelijke bevolking,…………nou ik kan je verzekeren jij gaat een fijne vakantie krijgen.

Jij gaat nog veel méér aantreffen!!

Ga op ondekkingstocht met die huurauto en laat je verrassen, neem onderweg de tijd, je hebt vakantie, en loop eens door die dorpjes die je onderweg tegen komt, ga eens eten in die taverne waar geen toeristen zitten maar de locals, vraag niet om een kaart maar vraag om een kijkje te mogen nemen in de potten en pannen op het fornuis in de keuken en je gaat het echte Kreta leren kennen.

Als jij als zon aanbidster….ja,ja…..ook in bikini ;-) wilt genieten, strijk neer in een van de vele baaitjes die Kreta rijk is…….

Denk bij het woord souvenirs niet meteen aan goed bedoelde rotzooi zoals jij het noemt, maar denk eens aan de heerlijke kruiden van het eiland, de lekkerste olijfolie in blik(ook kleine blikjes) stukken olijfoliezeep goed tegen 'n droge huid, potten met zuivere honing,kookboek met traditionele recepten van Kreta, CD met muziek van Kreta,de prachtigste handwerken,en wat dacht je van een flesje tsikoudia voor het thuisfront………en dit alles zul je onderweg in de bergdorpen ook aantreffen en op de lokale markten waar de prijzen aanzienlijk lager zullen liggen dan in de grote toeristische steden.

Ans gaan wij hier nog eens lezen hoe jij Kreta ervaren hebt?

Kalo Taxidi!

Fijne vakantie!!

Met vriendelijke groeten,

Gerry

• Gradus

Gelukkig zijn in de gelegenheden waar wij komen de prijzen nog steeds hetzelfde. Dat zal john beamen. Maar ik geef toe dat er nog wel veel complexen leeg staan en ook heel wat winkels.

• Ans

Gerry,

Bedankt voor je uitgebreide bericht/antwoord. Ergens moest ik er om grinniken : wát heb ik me weer drukgemaakt, nét voor het slapen-gaan, i.p.v. gewoon “ontspannen” de berichten op Prikbord te lezen.

Leuk, dat je je mij herinnert, als dat “bikini-mens”. Reken maar, dat dat ding in de koffer meegaat!

En reken er maar op, dat we gaan genieten!

Mijn “boodschappenlijstje” gaat óók mee, voor soevenirs, voor mezelf!!!

Ik heb vorig jaar, op Lesbos een kookboekje gezien, dat ik erg leuk vond, maar niet heb gekocht, omdat het behoorlijk “beduimeld” was en het was in die winkel de laatste. Ik heb alles afgestruind, maar het zelfde boekje nergens meer gevonden. Dus ga ik nu wéér zoeken.

Verder willen we nóg 1 of meer cd's met Griekse muziek.( Als ik hier achter de comp. zit, zet ik de gr. radio aan, met Gr. muziek)

En dan jouw hint, over olijfoliezeep, tegen een droge huid. Dát wist ik niet en daar wil ik wat mee gaan doen. Eens even naslaan, op Google. Ik heb nl. constant kloven in de vingers, nét naast de nagels. Erg hinderlijk. Dus misschien is dáár óók wat voor.

Ik zal, ná de vakantie zéker van me laten horen!

Oók mijn ervaring, met de auto-verhuurder, zal ik dan doorgeven.

Met vriendelijke groet,

Ans.

• Wil

Je schrijft: “Wij zijn van plan, een eiland te gaan bezoeken, dat we nog niet eerder hebben gezien. We hopen te gaan te genieten, van een prachtig eiland, met een erg mooie natuur, lieve dorpjes, mooie ver-gezichten, landschappen, vriendelijke bevolking, enz.enz.”

Wat heeft dat allemaal met het aantal toeristen te maken? Ik denk dat je van al die zaken nog veel meer kan genieten als het niet zo druk is.

• tineke

wij waren eind januari/begin februari op Fuertaventura. Daat was het beeld het zelfde en kon je 'savonds een kanon afschieten zonder iemand te raken.

M.n. de Engelse touristen bleven massaal weg. In sommige restaurants zat 'savonds echt niemand!

Over enkele weken zien we wel hoe het op Kreta is qua bezetting.

Las vandaag nog in de krant dat de nederlanders in ieder geval nog veelvuldig naar Griekenland gaan ; 475.000 landgenoten hebben geboekt. En dat is nog zonder ons en meerdere kennisen, wij hebben alleen tickets geboekt en dan ook nog via Dusseldorf. Wij tellen niet mee in die statistieken.

• Gert en Marjanne

Maar in Nederland neem je het wel voor lief zal allemaal wel mee vallen en al zal het iets duurder zijn wij blijven verslingerd aan Kreta.