John en óók Chris en anderen,
Zo langzamerhand ga ik me afvragen, of wij nog wel zó véél zin ( moeten) hebben, om over ruim 2 weken, voor 't eerst, naar Kreta te gaan.
Verdorie! Wij zijn van plan, een eiland te gaan bezoeken, dat we nog niet eerder hebben gezien. We hopen te gaan te genieten, van een prachtig eiland, met een erg mooie natuur, lieve dorpjes, mooie ver-gezichten, landschappen, vriendelijke bevolking, enz.enz.
Souvernirs? Brr!! Of we nou op Chios, Karpathos of Lesbos keken, het was allemaal dezelfde “goed-bedoelde-rotzooi”. (Is in Nederland trouwens nét zó, hoor!)
En de prijzen voor lief nemen? En tóch verslingerd raken aan Kreta? Ik/wij moeten wel héél erg onder de indruk raken, van Kreta en het gevoel hebben, ná 3 weken, dat we beslíst nog weer eens terug moeten.
Zó niét? Dan is/was dit onze laatste vakantie in/op Griekenland, en keren wij weer terug naar Spanje/Can.Eilanden. Daar willen we nog steeds een keer naar Gomera en Hierro. Die hebben we nog niet bezocht, omdat we dat te duur vonden!
Want, John, wij zitten nou eenmaal niet indezelfde positie als jij, nl. dat wij het ons kunnen permitteren, om 2x, binnen korte tijd, of, zeg maar, div. malen per jaar, met vakantie te kunnen gaan. En dat was al niet het geval, vóór de crisis!
Deze vakantie wordt het voor ons, voor het jaar 2009.
Verder zullen we in dec. nog 1 weekend, rond 5 dec. met onze kinderen en kleinkinderen, in één van de Ned. parken doorbrengen.
Maar laten we hopen, dat Kreta over 2 weken lekker véél vakantiegangers heeft. Dát brengt gezelligheid(?) en dan is het personeel in hotels, horeca enz. óók gelukkig.
Crisis? Ach, zolang we het ons nog kunnen veroorloven, met een vliegtuig met vakantie te gaan, naar b.v. Kreta, i.p.v. met de auto naar Zeeland, dan hebben we toch niks te klagen? Of wél soms?