Vliegtijden veranderen constant bij Transavia

• daantje.g

Vrienden van mij wonen op Kreta en hebben ca. 15 vluchten alvast in April geboekt voor het hele jaar.

Nu is al bijna elke heenvlucht gewijzigd en ze vertrekken nu in de avond uit Amsterdam. Ik heb Transavia hierover gebeld, maar zij weten niet waarom de vluchten elke keer gewijzigd worden. Ze zullen het wel niet willen vertellen.

Ik vind het knap lastig als ik laat in de nacht aankom op Kreta, moet ik nog helemaal naar de andere kant van het eiland rijden. Ze kunnen het 1 week v.t.v. opgeven. Zie dan nog maar wat te regelen, overnachting etc…

Ik vind het lekker kort door de bocht. Wij hebben alles zelf geboekt en komen dus op vrijdag aan en gaan zondag 2 weken later weer terug.

Ik heb dit uitgelegd maar zij hadden geen begrip hiervoor, als het 2 weken v.t.v. is zou ik de vlucht kunnen wijzigen. En anders heb ik pech…. moet ik maar midden in de nacht naar mijn accommodatie rijden…

Maar daar heb ik geen behoefde aan, dus dat betekend dat ik er een paar dagen eerder of later ben. Ik denk dat mijn verhuurder van de auto en de accommodatie hier geen boodschap aan heeft en ik zo of zo aan extra kosten ben verbonden.

Ik had eigenlijk meer klantenservice van Transavia verwacht.

Heeft iemand van jullie dit al meegemaakt?

Groetjes

Daan

• tom

Je hebt de sercive waar je voor betaald!

Als je een vlucht (zonder acco) boekt met een charter vlucht , vlieg je niet met een geregelde lijvlucht, dus je kunt ook niet vragen om te vliegen waarneer het je uitkomt alleen de dag staat vast (end dan nog, kan veranderen rond middernacht).

Een charter maatschappij houdt zich het recht voor te de vliegtijden aan te passen volgens beschikbaarheid van passagiers en toestellen.

Als je het niet leukv indt om het risico te lopen om op het laatste moment in het holst van de nacht ipv het verwachte uur te vliegen, moet je een lijnvlucht boeken.

Dat doen wij nu altijd, is niet duurder, soms zelfs goedkoper, Maar je hebt dan wel een stop in bv Athene, maar dat vinden we nog altijd confortabler dan pas op het laatste moment te moeten horen dat we in het holst van de nacht vliegen.

Nu weten we nu al wanneer we op 23 Juli terug vliegen

• connie

bij mij is het 1 x gebeurd. 2 jaar geleden, toen kreeg ik op de dag van vertrek te horen dat mijn terugvlucht was gewijzigd ipv ‘s ochtends vliegen ’'s nachts vliegen. vroeg waarom maar net zo als jij kreeg ik ook geen antwoord. dit jaar vlieg ik 2x in juni en in september en ik hoop dat er niets wordt gewijzigd. verder ben ik erg tevreden over transavia.

• connie

de vluchten die ik altijd rechtstreeks boek bij transavia zijn lijnvluchten. overigens komt dit fenomeen ook bij andere maatschappijen voor.

• Henkjan

Vluchtgegevens

Ams - her hv 801 y 10.06.09 16:05 20:35

Her - ams hv 468 y 28.06.09 22:15 01:00

We hebben geboekt bij www.corendon.nl en ze hebben ons deze tijden door gegeven.

de vlucht wordt uitgevoeerd door Transavia.

Gr, Henkjan

• daantje.g

Fijne vlucht Henkjan! Wij vliegen de twalfde en tot nu toe nog steeds om 6 uur! Als ze het nu wijzigen kunnen wij zonder extra kosten 1 dag eerder vliegen, wat wij dan ook doen… denk ik!

Groetjes

Daantje

• teunis

hai henkjan,wij vliegen morgen ook met transavia via corendon op dezelfde datum's

volgens mij klopt de heen vlucht wel om 16.05. alleen zie ik voor 28 juni dat het vliegtuig van transavia om 11.30 vertrekt naar amsterdam i.p.v 22.15 . weet jij hier iets van .

groetjes theo

• S.Bosma

Het Is mogelijk dat vluchttijden verandert worden omdat elke vliegmaatschappij elke vlucht moet aanvragen aan het vliegveld van bestemming. Uiteraard gaan dan de griekse maatschappijen voor en worden de niet griekse er tussen geperst.