Fietsen op Kreta

• Mary

Hallo prikborders

21 juni gaan we naar Kreta na 5 keer Kos en nu wil ik graag weten of er op Kreta(we hebben appartement gehuurd in Malia)ook gefietst kan worden want ik loop niet zo best en fietsen gaat wel goed.En wat het ongeveer kost om voor twee weken een fiets te huren.Alvast bedankt.

groet Mary

• angelica

Hoi,

we hebben een klein vakantiehuisje in Sissi en tijdens de verbouwing daarvan zat ik met mijn moeder ook in Malia. Toen hebben we geregeld mensen ontmoet die fietsten tussen Malia en Sissi. (6km) Langs de kustlijn is het heel goed fietsen. Beetje heuvelachtig, maar niet bergachtig. Tenminste op dat stuk van de kust. Ik ken ook niet de hele kustlijn…

Wil je verder het land in, dan zit je gelijk in de bergen. En dan moet je goed kunnen fietsen hoor!

Groetjes AngelicaMary schreef:

>

> Hallo prikborders

> 21 juni gaan we naar Kreta na 5 keer Kos en nu wil ik graag

> weten of er op Kreta(we hebben appartement gehuurd in

> Malia)ook gefietst kan worden want ik loop niet zo best en

> fietsen gaat wel goed.En wat het ongeveer kost om voor twee

> weken een fiets te huren.Alvast bedankt.

> groet Mary

• Gradus

En houdt er ook rekening mee dat de grieken niet echt fietsers gewend zijn. EN vergeet de toeristen niet die dan denken dat ze een soort coureur zijn, al dan niet met een flinke slok op.

• Mary

Bedankt Angelica en Gradus

Ik weet voldoende en ga maar met de bus als dat mogelijk is .Heb geen behoefte aan een ongeluk En excursies zijn er ook genoeg volgens mij.

groet Mary

• Sietske

Hallo Angelica,

ik heb dit jaar weer met mijn familie, met kinderen op Kreta gefietst en wil toch even kwijt dat als je in de bergen fietst niet veel verkeer tegenkomt, omdat alle toeristen

zich aan de kust bevinden. Ik heb trouwens OOK een auto gehuurd. Die opmerking van Gradus dat je moet uitkijken voor toeristen die denken dat ze een coureur zijn,

al dan niet met een flinke slok op slaat totaal nergens op. Dat doe je al niet in Nederland en al zeker niet op Kreta, daar waar je de wegen niet kent. Indien je in de

bergen onderweg bent rij je ook veel voorzichtiger in vergelijking met op de vlakke Nederlandse wegen! Overigens treedt de politie in Griekenland ook erg streng op tegen

alcoholmisbruik in het verkeer! Groetjes van Sietske uit Zeeland

• Dimitraki

De laatste keren dat ik in malia/stalida ben geweest hebben we ook fietsen gehuurd.

Wanneer je tussen sissi en hersonissos gaat fietsen heb je weinig met het drukker autoverkeer te maken omdat je de ‘kustweg’ kunt rijden.

Vooral van Malia naar Sissi is erg leuk om te fietsen. (Je komt nog een heerlijk restaurant tegen net buiten malia: “Kalyves” !)

Dit is een weg met veel voetgangers, scooters en ook fietsers. Er rijden ook wel auto's maar er kan nergens hard worden gereden met auto's, alleen stapvoets.

Ik vind het persoonlijk goed te doen. Ook naast de provinciale weg ligt over een groot stuk een parallelweg waar je veilig kunt fietsen.

Wil je verder weg, dan moet je of de bergen in (erg zwaar), ik begin er niet aan. Of je moet over de provinciale weg. Dan krijg je tafrelen zoals Gradus en Angelica omschreven. Ook niet doen dus.

Totaal betaalde ik voor twee fietsen voor twee weken: EUR 65,00 inclusief fietsslot. Dat was in juni en augustus van dit jaar.

(hoewel ik nooit gevreesd heb voor de diefstal van de fietsen :-) )

Groeten,

Dimitraki

• Xander - Moderator

Een Kretenzer zal je fiets niet snel stelen, alleen die vermaledijde dronken toeristen die ‘m effe van je ’lenen' om snel naar de volgende kroeg te fietsen…….

• s

Ik ben zowel op Kos als op Kreta geweest. Kos staat zelfs bekend als “fiets-eiland” vooral omdat het vrij vlak is.

Itt Kreta! Maar dan hebben jullie wel net een goed stukje uitgekozen want inderdaad vanuit Malia kun je best wat korte eindjes mooi en veilig fietsen.

Veel plezier in ieder geval!

• Gradus

Had ik het over Nederlanders dan? De wereld bestaat nog uit meer landen hoor. En als je beter zou kijken zou jij dat ook zien. Maar sommige mensen kijken echt niet verder dan hun neus lang is. B)-

• Aetos

Fietsen op Kreta is geweldig! Zeker op de weinig gebruikte “oude weg” Google voor goede hybrides of heren trekking fietsen even op Olympic Bike Kreta.