Wie heeft er ervaring met het gebruik van navigatiesysteem op kreta. Voor mijn ouders die binnenkort gaan wil ik mijn Tom Tom meegeven.
TomTom is niet zo goed op Kreta.
Als je de TT daar al wilt gebruiken, dan moet je de allernieuwste kaarten hebben.
Let ook op, want lang niet alle TT's met een Europakaart hebben ook Griekenland er op staan.
De Garmin navigatieapparaten met Europakaart vanaf versie 2009 zijn wel uitstekend.
Ik heb zelf een Garmin met de nieuwste Garminkaart 2010, en die is werkelijk perfect.
Alle straten en steegjes op Kreta staan er op. Zelfs miniscule onverharde weggetjes kende de kaart goed.
Bedenk wel dat in heel veel dorpen geen straatnamen zijn. Dus je kan wel naar het dorp toe navigeren, maar daarbinnen niet naar een bepaalde straat.
De software is ook Nederlandstalig (in te stellen).
Letterlijke invoer naar bijvoorbeeld het adres van het archeologisch museum in Chania:
Land: Griekenland
Plaats: Chania
Straat: Chalidon
Huisnr: 25
Als je er eentje aanschaft, let dan wel op dat er een recente versie van de kaart inzit: 2010.
Je krijgt er overigens een voucher bij waarmee je eenmalig de meest recente versie kan downloaden. Deze download is een paar Gb groot.
Er is ook een software versie voor een PDA of geschikte mobiele telefoons (OS moet Windows Mobile of Symbian S60 3rd zijn, geen Iphone dus) .
jessica,
ik heb griekenland (incl. kreta) apart moeten kopen bij TomTom..
ik denk dat je even moet kijken of je alleen west-europa hebt..
succes theraJessica schreef:
>
> Hallo,
>
> Ik heb hier een TomTom one met een EU kaartje erin, maar ik
> kan heel Griekenland en dus ook Kreta niet vinden. Kan iemand
> mij op weg helpen?
>
> Gr,
> Jessica
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?