vluchtbegeleiders gezocht

• Maryke Barendregt

Hallo, ik ben Maryke Barendregt en werk als vrijwilligster voor Mirtos Animal Project. Als je naar Kreta op vakantie gaat zul je zien dat de dieren in Kreta vaak niet behandeld worden zoals wij dat gewend zijn in Nederland, en daar willen wij als stichting graag wat aan doen. Mirtos Animal Project werkt o.a. samen met dierenasiel The Haven in Malia en met dierenopvang The Friends of Animals Elounda. Een dierenasiel kan alleen bestaan als er ook voldoende dieren geadopteerd worden. Op Kreta vindt weinig adoptie plaats en de asielen zijn daarom afhankelijk van plaatsingen in andere (West) Europese landen. We willen mensen, die naar Kreta op vakantie gaan, vragen of zij bereid zijn een hond mee terug naar Nederland te nemen. Dit kost u, als vluchtbegeleider, nauwelijks tijd, geen geld en heel weinig moeite en u geeft de dieren weer een toekomst. Alles wordt door Mirtos en het asiel of vrijwilliger op Kreta geregeld. Informatie vindt u op de Mirtos website www.mirtos.nu of stuur een mailtje naar info@mirtos.nu. Bedankt voor uw hulp!

• Harry

Eind oktober vorig jaar heb ik 5 honden meegebracht vanaf Kreta naar Schiphol.

Hier stonden in het holst van de nacht even zoveel nieuwe baasjes op hun hond te wachten.

Prachtig gezicht, prachtig om te doen !!

Alles goed geregeld, zowel op Kreta als op Schiphol.

Wat ik nu zo leuk zou vinden om hier nog eens te lezen hoe deze honden het nu maken bij hun nieuwe baasjes.

Liesbeth (of iemand anders) kan de prikkers dit perfect vertellen.

Misschien is het ook net dat stukje extra info, dat mensen over de streep trekt om als vluchtbegeleider een dier mee te nemen en zo te zorgen voor een “dierwaardig bestaan” in ons kikkerlandje.

• Diana

Hi Harry,

Op de the Haven hyves en de Mirtos hyves, kan je alles lezen over de dieren die in Nederland zijn geadopteerd.

Hoe het nu met ze gaat, foto's in de gezinnen etc. Of verhalen van de adoptiegezinnen. Maar ook gastgezinnen die hun verhaal vertellen.

Dus kom gerust daar kijken naar alle verhalen en foto's.

www.the-haven.hyves.nl

www.stichtingmirtos.hyves.nl

Veel plezier.

Groetjes Diana